RE: [GUIDE] Säg goodbye till 3 och andra brandade X10 Minisar :D

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av dbds, 6 jul 2010.

1. dbds

dbds Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Redan kollat ovan trådar.. hittar ingen information om det jag behöver hjälp med.

Det gäller min brandade x10 mini, TRE branding. Lyckas inte att unbranda den när jag använder mig av metoden i ovannämnda tråd, inte heller av metoden på en annan sida där man inte ska ta bort DB mappen. Har tagit bort DB mappen, ersatt med filerna 1-2.. försökt att ersätta bara FILE_ i PC companion mappen.. ingenting funkar.

Telefonen har fortfarande 3musik, 3navigator och en hel del andra onödiga apps, såsom spel demos som jag bara vill få bort.. Kan någon snäll själ hjälpa mig?

Problemet som uppstår är att både SEUS och PC companion laddar ner programvara från Sony Ericsson, vilket ersätter mina filer som jag laddat ner (firmware). Och varje gång jag startar SEUS eller PC companion står det att jag redan har den senaste programvaran och det enda jag kan välja i PC companion är "Reparera" eller "Avsluta". I SEUS kan jag välja installera, men den laddar ner firmware från sony ericsson.

Hur förhindrar man att den ersätter de filer man laddat ner?
    Hur förhindrar man att PC companion säger att min telefon redan har senaste programvaran, går det att "reseta" till tidigare version på något enkelt, icke riskfyllt sätt?

Skulle behöva all hjälp som är möjlig, för 3 har proppat min lilla telefon med dynga rent ut sagt :(.

OBS. Kan inte komma på något jag kan ha missat, satt med detta igår i 2 timmar, och idag en timme.. För att svara på frågor som ni antagligen kommer ställa. Yes, jag har bytt namn på filerna till de namn JAG har i mina mappar. Yes jag har kopierat, yes jag har upprepat metoderna efteråt, startat om telefonen som anvisat i SEUS/PC Companion. Yes jag har gått in i rätt mappar, Program Files för SEUS, ProgramData för PC companion. >.<

Last edited: 6 jul 2010
  2. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    En simpel åtgärd kan vara att du stänger av internet --- då kommer den inte o ladda ner den senaste utan kommer och köra in den senaste den har lokalt.

Testa det :)