Hmm, jag vågar inte svara på om det finns en eller tre aktiviteter. FirstTab, SecondTab och ThirdTab är deklarerade i androidmanifest som aktiviteter iallafall, och om jag inte gör det så kraschar programmet vid start.
Det finns inget självändamål för mig att ha olika aktiviteter för de olika flikarna, utan jag lär mig allt eftersom, och det var så här de hade gjort i det exemplet som jag följde. Jag antog att det var ett bra sätt att göra det på bara...
Jag gör gärna på något annat sätt om det är bättre.
Kanske så att jag ska ge mig på lyssnaren eftersom jag inte får onResume att fungera när jag kör så här. Så här ser min SetupTabs ut:
Kod:
private void setupTabs(TabHost tabHost)
{
TabSpec firstTabSpec = tabHost.newTabSpec("tid1");
TabSpec secondTabSpec = tabHost.newTabSpec("tid2");
TabSpec thirdTabSpec = tabHost.newTabSpec("tid3");
firstTabSpec.setIndicator("Idag",getResources().getDrawable(android.R.drawable.ic_menu_my_calendar)).setContent(new Intent(this, FirstTab.class));
secondTabSpec.setIndicator("Imorgon",getResources().getDrawable(android.R.drawable.ic_media_play)).setContent(new Intent(this, SecondTab.class));
thirdTabSpec.setIndicator("I övermorgon",getResources().getDrawable(android.R.drawable.ic_media_next))
.setContent(new Intent(this, ThirdTab.class));
tabHost.addTab(firstTabSpec);
tabHost.addTab(secondTabSpec);
tabHost.addTab(thirdTabSpec);
}
Jag har inte riktigt förstått hur lyssnare fungerar, kan du ge ett exempel på hur man deklarerar en lyssnare för setOnTabChangedListener?
Edit: Jag fick rätt på lyssnaren! Tack för hjälpen!