ReaPaddas nästa projekt (Ett spel vid namn Rooster)

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av ReaPadda, 11 mar 2011.

1. ReaPadda

ReaPadda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Efter framgångarna med SweSpel (som ju faktiskt verkar omtyckt av de som använder appen) så känner jag nu att det är dags att spänna musklerna ordentligt och bryta (för mig) helt ny mark.

Därför inleddes idag efter en tids planering och projektering mitt nya projekt: Ett originalspel vars namn jag än så länge håller hemligt.

Nu är det kanske lite löjligt att avisera nånting nytt så här tidigt i processen men ni vet att jag är en rask utvecklare och att jag brukar kunna knyta ihop säcken ganska snabbt så de första skärmdumparna lär väl komma om nån vecka eller två. Hoppas vara klar med spelet under våren.

Kommer använda mig av AndEngine vad det verkar, om ingen kan rekommendera nånting ännu bättre.

Spelet kommer att bestå av 2D-grafik och bland annat använda sig av physics engine, vara online multiplayer och släppas först och främst till Android. Sen får vi se vart det tar vägen. Det beror ju på hur det tas emot.

Target blir att den ska funka lagfritt på ZTE Blade eller motsvarande.

Temat i spelet är action, strategi, taktik, humor och en hel del våld ;-)

Flaskhalsen är jag själv som ensam programmerare men jag har en grym grafiker till min hjälp tack och lov eftersom jag inte ens är kapabel att rita en streckgubbe själv.

Håll ögonen öppna i det här ämnet. SweDroid och dess användare ligger på min förstaplats när det handlar om testreleaser. Tror ni kommer gilla spelet.

Wish me luck.

MvH
    /ReaPadda

Last edited: 29 mar 2011
    Larss00n80 gillar detta.
  2. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Kanon att du fortsätter utveckla appar!
    Glöm inte bort Swespel bara, vi är många som längtar efter widgetsupport med liverättning!:)

3. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115