Fråga: Recension av HTC One S

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av zetrri, 21 apr 2012.

  1. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    vet inte om det är någon före mig som har frågat men när kommer swedroid:s test av HOS??
     
  2. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    När Pluto blir en riktig planet igen, förmodligen... =þ
     
  3. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Vad tramsgar menar är att om du klär ut dig till amerikan och demontrerar utanför swedroids redaktion kanske en recension på One S görs.
     
  4. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Någon frågade på deras Facebookgrupp den 15:e april. Då fick denna person svaret dagen efter "möjligtvis nästa vecka" :P

    Jag själv funderar på att köpa en One S, men kan inte riktigt bestämma mig... En Swedroid-recension hade hjälpt.
     
  5. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har säkert postat länkarna förut, men jag läste de här innan jag bestämde mej, tycker de gav en rättvisande bild förutom att de inte nämnde färgskiftningarna när man vrider skärmen på One S lite:

    http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-one-s-review/
    http://www.engadget.com/2012/04/05/htc-one-x-vs-one-s/

    Om det är One X du väger emot, alltså. Isf ska du nog klämma på båda irl...
     
  6. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hm, nej, i mitt fall väger jag nog snarare mot Xperia S, då den är sannslöst prisvärd för 200 kr i månaden hos Tre. Jag ringer/smsar inte så mycket så det är antingen Xperia S hos Tre, eller HTC One S hos Telenor (279 i månaden, ändå okej).

    Xperia S har en hel del fördelar som jag inte bryr mig om (mer minne, NFC mm), men jag gillar dess pixeltäthet, pris och att den har en kameraknapp. HTC One S har en mycket sexigare processor, tunnare kropp, bättre mjukvara och (tror jag) bättre batteritid.
     
  7. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Svårt val det där. Alla mobiler har ju nackdelar, man får ju välja den med nackdelar som inte spelar så stor roll för en.

    Jag gillar verkligen mjukvaran, ljudet, kameran och själva bygget med One S. One X valde jag bort pga strömtörstig cpu, LCD (fånig princip) och storleken, men hade inte One S funnits hade jag nog varit väldigt glad för min X istället... SE-mobilers gränssnitt gör mej ledsen, Sense gör mej glad.

    Poängen till slut: Visst är det bra när man gör såna överväganden att ha recensioner av kombattanterna gjorda av samma folk så att man kan göra en rättvisande jämförelse och bedömning. Jag låter som en tonåring, men jag är rätt besviken på SDs redax som verkar göra allt för att mörka One S existens. Knappt ett shit sen notisen om micro arc-processen. Sgrmf.
     
  8. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Recensionen är ute nu. Det verkar som att även Swedroid tycker att batteritiden är god. De hävdar att man kan se en hel säsong av Game of Thrones på en laddning, vilket inte låter helt dumt :P

    Har bestämt mig i alla fall, det är en One S jag ska ha.
     
  9. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kompromissen blev "dvärgplanet" och recensionen kom till slut, till iallafall min förvåning. Visst var den välgjord, men är det inte vettigare att göra den nära release eller inte alls?
     
  10. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Batteritiden är ok om man är lite försiktig. Fick till slut bukt med min när jag ändrade wifi-inställningen "behåll wi-fi på under viloläge" till "endast när den är inkopplad".

    Det är en dundernalle, sammantaget, du blir förmodligen väldigt nöjd.
     
  11. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag använder typ aldrig Wi-Fi. Man vill ju gärna ha obegränsad surf :)