Recension av M3 och Mobil

Diskussion i 'Desire Z' startad av Norsehawk, 5 dec 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Suck säger jag bara. Bara en sån här grej:

"Precis som med Desire HD och nyare skeppningar av Desire använder Desire Z sig av en Slcd-skärm istället för amoled på grund av komponentbrist.

Det ger ett blaskigare intryck, vilket är mindre tydligt på den mindre skärmen hos Desire Z, men jämfört med vårens oledbestyckade original-Desire är det klasskillnad."

Och så detta:

"Mekaniken för att skjuta fram tangentbordet kan närmast beskrivas som att skärmen tar ett litet skutt. Det gör att hela underdelen hänger löst om du håller i skärmen. Samtidigt känns vinglandet från gångjärnen ständigt under användning, både med telefonen hopfälld och uppskjuten."

Enligt M3 så är fortfarande HTC Desire bäst. Mig veterligen vet jag ännu inte hur mkt man kan trimma en Desire, men Desire Z kunde trimmas ända till 1.9 Ghz. För att läsa hela recensionen (sågningen eller vad nu man ska kalla det), vänligen klicka här.

Ni som har Desire Z, kan ni också se dessa brister som M3 nämner? Eller är det bara en personlig sågning som den undertecknade gjorts ännu en gång?

Av Mobil fick det 88 av 100. Toppbetyg igen alltså. Mobil skriver så här om just tangentbordet:

"Jag tycker att det här är ett riktigt bra tangentbord, och det är skönt och går snabbt att knappa på med tummarna på det. Den enda invändningen är kanten under den nedersta knappraden, som sitter litet grann i vägen när man ska trycka. Jag tycker dock att man vänjer sig vid den så att den inte blir ett problem."

Kommentera gärna!

Last edited: 5 dec 2010
  2. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Du menar samma m3 som gav kendo "nokendo" m7 3 av 10 poäng och ett av klagomålen var att den inte spelade upp alla .mkv filer dom matade den med men inte ens nämner filstödet när dom recenserar ipad och ger den 9 av 10...
    Jag har testat ipad och jag tycker att mobils 66% passar mycket bättre som betyg...

3. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hehe :D Inte konstigt varför folk inte prenumererar på M3 längre.

4. slayer666

slayer666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag litar aldrig på en recension i M3, iaf inte om den är gjord av Daniel Hessel (har för mig att sneluggen heter så).

Läste recensionen av Desire HD i M3 och som vanligt fanns det en + och minus lista. På minus sidan i recensionen hamnade storleken...

Stackare....

http://m3.idg.se/2.1022/1.351732/htc-desire-hd-mobiltelefonen-som-ar-storst-men-inte-bast

5. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag tycker inte man ska få vara så partisk när det gäller prylrecensioner eftersom det i slutändan handlar om konsumenternas pengar... Självklart så kan man ha en privat åsikt och föredra tex Apple före Android men den ska inte lysa i genom hela recensionen...

6. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag instämmer helt å hållet. Tidningar som Mobil är faktiskt väldigt objektiva när det gäller både artiklar och recensioner. Man har ingen "favvonalle" utan dömer de alla på lika villkor. Riktigt synd och trist att M3 inte kan göra detsamma tyvärr.

7. _Cato_

_Cato_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vikten - Alla telefoner med tangentbord väger mer än utan, annars skulle det väl vara märkligt? De verkar sannerligen ha en väldigt smal klädstil om dom inte inte kan få ner den i fickan eller om den inte passar i linnekavajen....

Underdelen: Visst, det känns att plasten sträcks om man böjer på den men inte under vardagligt användande. Skulle den gjort i stål skulle den väga ÄNNU mer. (kanske 28 enkronor?)

Fälls ihop: Personligen tycker jag det varit för mycket snack om det här. Vissa är måndagsexemplar men överlag. Vem håller bara i övre delen när man tittar på ett klipp? Jag är ganska rädd om telefonen så har alltid ett stadigt grepp om den. Kan skriva liggandes utan problem, håll pekfingrarna på överdelen så gör det lilla att den inte fälls ihop. Vem fan lyfter telefonen från bordet endast hållandes i överdelen?

Överlag tyckte jag det var en helt ok test, fick med i princip allt :)

Vad jag personligen tycker är negativt är den otroligt stora volymknappen och det extremt dåliga headset som följer med

8. HasseG

HasseG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Vem fan lyfter telefonen från bordet endast hållandes i överdelen?" som _Cato_ skriver är helt klockren kommentar. Har läst flera recensioner om telefonen där dom säger att underdelen hänger löst när man lyfter telefonen endast i överdelen. Jag får knappt tag endast på överdelen!!! Fattar inte att detta kan vara ett problem!.
    Jag är mycket nöjd med min DZ iaf! (förutom headsetet kanske som är lite Clas Ohlsson)

9. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo men så är det, bara man letar tillräckligt så kan man hitta fel i alla designer. Den fälls ut om man lyckas lyfta telefonen i endast skärmen men det är inte lätt att lyckas med det, det krävdes 4-5 försök innan jag ens lyckades.

Hur som helst, telefoner håller man väl ändå ganska ordentligt så ser inte problemen men det finns säkerligen folk som inte är så noga så jag antar att det är bra att dom belyser "problemet". Konstruktionen är inte felfri men hanterar man telefonen med lite vett så stöter man inte på problemen som beskrivs och jag anser att fördelarna är fler än nackdelarna. SSH med fysiskt t-bord, mums!

10. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER