*Recension* Bilhållare till Nexus One från eBay

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av 4004, 22 maj 2010.

1. 4004

4004 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Tjena!

Lurkat ett tag och läst en massa matnyttigt. Dags att återgälda genom en liten recension!

Var ute efter en bilhållare till Nexus One. Merparten verkar vara av sugpropp-i-vindrutan-typ eller uppe på instrumentpanelen. Jag var ute efter en något mer diskret monterad hållare exempelvis i fläktutblåset.

Hittade denna på eBay. $11.75 + $5.50 frakt = 135:- med dagens valutakurs. (köpte även cykelhållare och gav totalt $9 i frakt. Recension kommer) Köptes 4/5, skickades 7/5 och ankom den 21/5. Paketet kom som "Gift" med ett värde av $5 så risken för tull är minimal.

Hållaren

Förväntade mig "Kinakvalitet" och det var ungefär vad man får. Själva böjen som håller telefonen är något för bred. Man får vara försiktig så att man inte mosar powerknappen när telefonen sätts i. Man får liksom trycka upp böjen med tummen och låta den glida in över hörlursuttaget för att sedan låta powerknappen glida in under böjen som inte ligger dikt an mot telefonen. Som ni ser på bilden korvar sig även gummit.

Det är inget utrymme kvar mellan hållaren och hörlursuttaget. Jag kör med originalheadset och det funkar bra.

Man klämmer upp de båda hållarna som griper tag bakom spjället. Tack vare den justerbara gummiklädda armen underst sitter hållaren fast bra. Lite meck att få bort den men det tog max 10 sekunder.

Tack vare kulleden på baksidan kan man få telefonen i den vinkel man vill och därmed slippa allt för mycket reflexer. Här är den monterad i en Volvo S80 2007:a.

Med "lagom" spänning på kulledens mutter kan man vrida telefonen under färd utan problem.

Slutbetyg

Har bara varit och tvättat bilen än så länge men jag är helnöjd. Diskret och placering precis där jag vill. För 135 spänn ink. frakt, helt OK. Det är kanske inget för budkillen eller säljaren som hoppar in och ut flera gånger per dag då det inte är klick-i/klick-ur, utan mer försiktigt bändande. Jag tror jag kommer att ta bort själva vaggan från fästet när jag ska sätta i telefonen. Men tills någon annan rekommenderar något bättre så kommer denna funka utmärkt i sommar!

2. trass

trass Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för recensionen! Är själv på jakt efter något liknande så det här uppskattas :)

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Skicka in till huvudsidan så kanske du hamnar med där också ;)

4. daweee

daweee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har beställt samma, dock inte fått den ännu

skickades 16/6 så den borde väl dyka upp snart