Recension på transformers ngn?

Diskussion i 'ASUS' startad av nattan, 28 jun 2011.

1. nattan

nattan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag ska börja plugga till hösten och har funderat kring en Macbook Air men tkr den är dyr och omodern m tanke på att det är en dator

En surfplatta är hetare och tänker mig därför att Transformer är ypperlig till att anteckna på och skriva arbeten eftersom den är liten och lätt. Vill även ha plattan till vanliga saker såsom surfa, se på film och roa sig med. Efterfrågar därför lite korta recensioner p den från folk som redan har en. Funkar det att se på film? Enligt Sweclockers recension så tkr de att den är ngt buggig och inte helt "klar". Den videon gjordes dock i mars så jag undrar om de fortfarande upplevs så eller om det är fixat? Är Transformer en stabil pryl?

2. 17932

17932 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Fick min transformer igår och bidrar med mina tankar så här långt. Uppdateringen till 3.1 gjorde stor skillnad och eliminerar nog den buggighet du ser i testerna. Dock känner jag mig lite tveksam till att jämföra med Macbook Air, jag har även 11-tummaren och det är en klart mer "riktig" och flexibel dator.

Hade ipaden och funderade på att skaffa en ipad2, men lyckades inte förklara varför för mig själv. När transformern dök upp i mitt medvetande kändes den dock klart mer kul än en ipad2, knarkade en del tester på youtube och övriga nätet, kolla jon4lakers jämförelse! Är sjukt nöjd efter 24h.

Slutsats? Ja, den slutsats jag drar är att det är en bra ersättare som lätt klår en ipad i mitt tycke, men som enda dator är jag mer tveksam.

/richard

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

3. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Funderar också jäkligt mycket på att köpa en eee pad, den sser ju sjukt mycket roligare och intressantare än ipad 2, plus att det finns för tillfället väldigt väldigt få antal av ipads i sverige, vilket är synd...
    Men ang segheten jag läst om i homescreensen?? Är det verkligen illa eller är det en smaksak helt enkelt?

4. Vandreew

Vandreew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min reflektion så här långt.

Om man nu skall köpa en androidplatta så förstår jag inte ens att man funderar på ngt annat då dockan höjer både batteritid, användningsområde och fungerar ju som ett stöd som många andra måse köpa till. Ligger i soffan och skriver detta utan probs...dockan ser ju till att jag inte behöver hålla i skärmen osv osv. Jag använder telefonen som wifi när jag inte är hemma och då laddar dockan även telefonen....batteritid är hårdvaluta för mig:money:

Problemen jag upplever är inge stora störande saker. Ipad 2 är nog bättre på många saker men skulle aldrig byta, problemet är bara ett och det är att jag trycker och drar med fingrarna även på jobbdatorn...:o

5. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har haft plattan ett bra tag nu och mina motiv för att köpa plattan stämmer med OPs, jag skall använda den i studierna. Med det sagt vill jag bara klargöra att det inte är min enda dator, utan jag har en bra stationär dator för tyngre uppgifter.

Som hjälpmedel i studierna tror jag transformern är perfekt.
    Du kan enkelt surfa, söka information, och skriva kortare(eller längre) dokument om du inte är så petig med formateringen (det är bland annat här du behöver en annan dator). Självklart kan man lyssna på musik etc.

Jag upplever att transformern är grymt snabb i nästan allt, surf, spel etc, utom just forum-inmatning, men det sägs bero på stockbrowsern. Att hantera en surfplatta med tangentbord av den storleken är grymt, mycket bättre med kombination touch och tangentbord än utan touch på en liknande dator av samma storlek. Det största problemet som plattan har, är likt andra HC-plattor, att det inte finns något bra media-stöd. Jag har personligen inget emot att koda om en film, jag använder inte plattan till det ändå, men det är ingen videomaskin direkt ur lådan.

Batteritiden är som nämnts fantastiskt bra, inga problem att använda HELA dagen under föreläsningar osv. Klarar sig troligen ett par tre dagar. Det tycker jag är väldigt viktigt.

Snabba plus och minus:

+ Batteritiden
    + Tangentbordet
    + Mobiliteten
    + Skärmens kvalité (bortsett lightbleed)
    + Snabbheten i plattan

- Lightbleed (Pyttelite i vänstra hörnet, verkar vara ett problemområde för många)
    - Inte supermånga appar som är HC-anpassade, men de blir fler!
    - Den ersätter inte en dator
    - Vissa småirriterande buggar, men det är mindre nu iom 3.1

Se till att ha en telefon som klarar wifi-hotspot, då är transformen för mig ett givet köp!

6. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Precis så gör vi också! Lite smålustigt sådär efter en session med Eee Pad Transformer :)

Kul med alla positiva intryck - det är sån feedback som gör allt extra roligt för oss som tillverkare!

Mvh
    Asus Sverige

7. nattan

nattan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske int så bra jämförelse men det står ändå mellan de två. Jag prioriterar bärbarhet framför allt annat och vill därför ha Air istället för vanliga Pro. Det är dock väldigt lite dator för mkt pengar. Tänker därför att Transformer är ett bra mellanting. Har en laptop på 15 tum som jag vägrar bära på till skolan. Vill ha ngt lätt!

Av era ord att döma verkar det vara en bra pryl som passar utmärkt till anteckningsverktyg. Hur är det att visa video? Tkr jag har hört lite kritik ang. det. Funkar det att streama typ svt play o div. grejer?

8. 17932

17932 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då låter det onekligen som en bra lösning! Plattan är oerhört beroendeframkallande och batteritiden, när man då och då använder dockan och den laddar utan att man tänker på det, är fantastisk. Det var någon som slog huvudet på spiken i konstaterandet om att man, om man skall skriva längre dokument inte får vara för petig med formatteringen. Men då har du laptopen för slutformattering.

Har inte använt ipaden sedan jag fick transformern, men om det är något den är bättre på så är det ljudet när man visar video. Jag har dock inga problem med att stå ut med transformerns ljud.

Och tar man med pris i beräkningen känns valet självklart, transformern känns tveklöst som det bästa köp jag gjort på senaste tiden!

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

9. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER