Recension / Tips: Trick Shot

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 23 okt 2015.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jonathan Topf, tidigare medlem i teamet bakom succén Monument Valley, har på egen hand utvecklat ett simpelt spel. Det går ut på att du ska få ner dina bollar i massa olika lådor och det låter jättetråkgt och hela spelet ser vid en fösta anblick jättetråkigt ut också. Och kryllar inte Google Play av såna här "hastigt ihopslängda spel" redan? Så varför förtjänar Trick Shot en egen tråd?!
    För att det är kul, riktigt kul. Det är beroendeframkallande tillika frustationsframkallande. Här finns inga onödiga power ups eller någon som helst utveckling av förmågor. Du har oändligt med bollar och därmed oändligt med försök att lyckas, men för det mesta kommer du misslyckas. Efter spelets fem första banor tänker du "äh, detta kan jag göra med ögonen stängda" men vips så börjar det dyka upp hinder att ta sig över, och längre in i spelet krävs det en enastående precision för att nå upp till de där "Perfect"-skotten.
    Spelet kan liknas vid ett Angry Birds korsat med Super Stickman Golf 2 (två av mina favoritspel till mobila enheter) där allt förutom själva lobbningen av din boll är avskalat. Bollen studsar mot allt den rör vid utan att det nånsin känns som en ogenomtänkt fysik.

Jag kan sakna ett riktigt belöningssystem. Jag vill kunna ha ett mål mer än att låsa upp achivements, men samtidigt är det fullkomligt minimala en stor del av Trick Shots behållning. Och just med tanke på att du har oändligt med försök så är känslan av "IGEN!" väldigt närvarande och du kommer försöka igen, och igen, och igen.
    Mitt tips för en lyckad helg är att skippa fredagschipsen och lägga pengen du sparar på Trick Shot istället.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jonathantopf.trickshot

nygrent gillar detta.