Övrigt: Recensioner

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Danhill, 14 apr 2014.

1. Danhill

Danhill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

2. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Intressant från Techradar-recensionen:

"It performs better than both the HTC One M8 and Samsung Galaxy S5 in low light conditions, so I can chalk this victory up to the Z2."

Fler recensioner, stora som små:

Cnet
    Wired
    Recombu
    Stuff
    Mobile Geeks
    Digital Spy

Last edited: 15 apr 2014
    Danhill gillar detta.
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

först vart det hur många cores en telefon hade som var viktigt,, sen storleken på skärmen, sen mängden ram och nu av alla jävla saker är det hur bra korten blir när det är mörkt? da fuck ;D

4. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Av dom sakerna du nämner är väl bildkvalitet bland de mest betydelsefulla? Om det är just bildkvaliteten i mörka förhållanden du reagerar på så är det nog för att mobilkameror har notoriskt dåliga blixtar, vilket gör att denna aspekt blir ännu viktigare.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det finns så otrligt mycket annat man kunde lagt ner tid på kameramässigt än bra bilder vid lite halvsunkigt ljus där bilder inte ens blir bra helt enkelt med bra fotoutrustning... förstår såklart att man vill få ut så bra kort som möjligt även när ljuset är dåligt men det är så fantastiskt komiskt att det blivit nästan THE sale pitch numera.

6. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Av ren nyfikenhet nu, vad tycker du de borde lagt tid på istället?

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

överlag eller hur menar du?

8. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Anledningen (tror jag) till att man testar och pitchar kameran är att alla kör i princip samma HW när det kommer till High end mobilerna..
    Samtliga har 801 chipset, samtliga har full HD upplösning på sina IPS/Amoled skärmar, samtliga har 3GB ram, 16GB storage och 4G.. Samtliga har sitt egna Android "overlay" som man antingen gillar eller inte..
    Sen har vi ju "gimmicks" som Ultra pixlar, Lytro Zoom, fingeravtrycksläsare, pulsmätare osv som säkert någraq har nytta av och älskar men som inte är lika viktiga/vanliga som en kamera..

Och hur jämför man en kamera?
    Alla tar lika skarpa bilder, alla filmar lika bra mer eller mindre..
    Då har du CA Kromatisk Abberation (Blå/lila/gröna halos runt objekt i stark kontrast) som beror på objektivet och bruset vid fotografering i dåligt ljus..
    Och det är ju faktiskt oftast inomhus kameran används och oftast då man behöver en kamera som inte brusar så mycket..

Tiny Turtle gillar detta.
  9. Danhill

Danhill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har uppdaterat tråden med ett par recensioner till, väntar med spänning på Swedroids egen recension!

10. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Vissa länkar funkar inte :)

11. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmm... techradar gav verka ha landat den på tredje plats. De skriver att Htc One m8 är bäst, samsung tvåa och Sony trea. Börja undra vad Sony skall göra för att någonsin bli åtminstånde tvåa eller etta? För mig är Z2 solklar nummer 1 eller iallafall bättre än Samsung. Men det känns som man hela tiden skriver ner Sony, och denna gången har Sonyn väldigt bra spezs och hårdvara, och ändå skrivs den ner. Det känns många gånger som de gillar Sony enkla gränssnitt, men samtidigt ger de den på nötet för att HTC och Samsung klara mer. Ööh? Han ger minus på tangentbordet och klagar på punkten och kommatecknet, det första jag tänkte på va, ta bort dem i den funktion som du redan berättat om.

De skriver att Samsung har det och det, och Htc har det, men Z2 kommer inte med något speciellt, utan har bara 4K. Öh. Enligt mig så är det just 4K, Vattentåligheten, designen samt just det enkla gränssnittet som Samsung och HTC i stort sett börjat kopiera. Men det som Sony för första gången gör är ju att bättre hårdvara. De skriver Samsung kommer med sin ultra power saving mode. Ööh, har inte Sony sin Stamina Mode? SÅ det är ju knappast något Som Samsung kan stoltsera med. Och att HTC har en duo camera, hittills har ju inte dess bilder verkat vara så värst revolutionerande. Men visst. Det är visserligen något innovativt att hänga upp sig på. Alltså något är konstigt då varenda en är jättenoga med att påpeka Sonys sämre sidor, medans de inte är lika påpekande på Samsung och HTC (och då är HTC ändå en tillverkare som ligger riktigt illa till, för uppenbart har ju inte deras design och lurar lockat köpare). ALltså, även om han gav ett bra betyg, så var det ändå skulle jag vilja säga ett Nja, bra försök. Skumt det här?

12. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 611
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ingen recension men en unboxing med MrThaiBox123, recension lär dyka upp inom dom närmaste dagarna
    Sony Xperia Z2 Unboxing: http://youtu.be/LM3unW156X8

Skickat från min Moto X

13. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

14. brat

brat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Enda problemet som fick mig att överge Z2an är storleken/känslan i handen.
    HTC M8ans kamera fick mig välja bort den.
    S5ans skärm och känsla i handen fick mig att välja den.

15. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ja, jag håller med dig. Även om jag inte egentligen tror att det är "skumt", som i nån sorts konspiration, utan jag tror helt enkelt det handlar om att det är "inne" bland techjournalister att dissa Sony och hylla dels svenne-Samsung som alla köper och dels underdog-HTC som ju går i konkurs när som.

Men detta är väl den första gången som Sonys flaggskepp kan mäta sig med övrigas? Annars har ju Sony haft problem med att få ut den senaste tekniken snabbt nog.

För min del blir det Z2 pga att HTC:n (som har schysst chassi och skärm) har en usel kamera med en värdelös gimmick och att jag knappt kände någon skillnad på S5:an och min egen gamla S3:a.

/hulle.

16. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Jag tror lite som jag skrev ovan att en av anledningarna till att dom skriver
    ner Z2:an är för att det saknas nån form av ny gimmick som alla andra har, inte heller något Sense/touchwiz (tack gode gud)..
    Alla recensioner jag läst är på det hela nöjda med luren men alla klagar på att den är knölig att hålla i och att det är "a big black slab"...
    Det är en bra lur men det har inget som står ut jämfört med alla andra med samma chipset.. Utom kameran på 20mpix.. Om dom fixar till problemet med vitbalansen..

Går själv från HTC till Z2 för att jag är less på HTC's kamera..

17. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Recension från The Verge:
    http://www.theverge.com/2014/4/21/5630502/sony-xperia-z2-and-z2-tablet-review

Vlad går hårt åt skärmen och menar att den är "oanvändbar" utomhus:
    Kameran får sig också en törn:
    Ang. kameran så är ju detta precis samma kritik som Z1an fick. Jag hade förstått det som att mjukvaran fått sig en uppgradering men inte om man ska tro denna recension.

18. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Man märker ju att killen inte är ett fan och hellre letar fel på luren. Nu kan de ju inte klaga på dåliga vinklar utan nu är det solen.

Skickat från min LT25i via Tapatalk

19. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det stämmer nog som du skriver.

Men det är väl iofs precis det en recensent ska göra. Recensioner skrivna av fans ger knappast en mer objektiv bild.

Thyg0d gillar detta.
  20. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla