recention på market?

Diskussion i 'Samsung' startad av sundrik, 20 aug 2011.

1. sundrik

sundrik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hittar verkligen inte hur man kan ge betyg och skriva recension i market. Market ser ju inte ut som på telefonen.

Hoppas det inte finns, så slipper jag känna mig så dum, efter att ha letat i en timme :-)

2. Droid113

Droid113 Guest

Inte jag heller! Konstigt...

3. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Honecomb-versionen av Market har ingen recensionsfunktion, av ganska självklara skäl...hur bra hade det varit för Market om plötsligt en massa sura surfplatteägare hade börjat ge 1:or till appar som inte är anpassade för Honeycomb?

Vill ni ändå recensera så kan ni använda webbsidan - https://market.android.com
    Gå in på en app som ni har installerad och klicka på fliken "Användarrecensioner" och sen på knappen "Skriv en recension"

4. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det hade väll varit jättebra. Då kanske fler utvecklare hade blivit uppmärksammade på att det finns en publik som har plattor och använder deras app och att de då kanske bör optimera den för honeycomb.

Som utvecklare själv hade jag gillat det. Om appen inte är anpassad för honeycomb får man klart och tydligt skriva det i app-beskrivningen.

5. sundrik

sundrik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker inte det är ganska självklart.

Anger inte utvecklarna vilka versioner deras att fungerar till när dom lägger upp den? Isåfall är det inte svårare att inte ge recension möjlighet om honeycomb ej stöds.

6. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Om en utvecklare sätter som krav att android 2.2 skall vara det api den använder så kommer den fortfarande att fungera på 2.2 och upp åt. Alltså även honeycomb. Bara de under som den inte fungerar med.

Dock lyckas t.ex. Facebook for Android att gömma sig för honeycomb tablets och det vet jag inte riktig hur de gör.