Nu har äntligen Polarbit släppt Reckless Racing 2 och vilken uppdatering, spelet är större, snyggare och mycket bättre. Och den obligatoriska Market länken, Reckless Racing 2.
Deras server verkar dock ha klappat ihop, kan inte få ned den extra datan spelet kräver. Så nu håller vi tummarna att spelet är så bra som jag hoppas, för de där 15 min man har på sig att pröva är snart slut :-P
Det där är otroligt irriterande och verkar drabba 9/10 "storspel" med nedladdningsbart innehåll vid releasen. Google borde definitivt upplåta gratis utrymme/bandbredd för Android-utvecklare med appar som kräver en större installation på ett smidigt vis.
Jag hade gärna testat det, men 34 kr känns lite väl saftigt för ett spel. ~ Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk ~
Så, då har man testkört lite snabbt. Kan säga så här, bra mycket bättre än första. Flyter superfint på min Desire HD, det gjorde inte ettan riktigt. Väldigt snyggt oxå.
Gillade ettan då det var lätt att spela men ändå utmanande. Lite som Need for Speed sådär i början, full gas och man klarar ändå av att svänga. Ibland vill man ha realism och ibland vill man bara ha skoj. Har bara precis börjat med "karriär"läget och det håller vad det lovar! Kul att man nu även behöver bygga ut och bygga till sina bilar, man får helt enkelt fler mål att kämpa mot 34 spänn är väl lite mycket, men upp till 50 spänn kan jag ändå tycka att välgjorda spel kan ta. Så för mig känns det inte alls besvärligt att Reckless Racing 2 tar ut ca 35 spänn. Helt klart motiverat mot vad man får @Bernard, det eller så får man bli bättre på att ha demon. Kan även tycka att betala "in-app" för att låsa upp hela spelet fungerar okej. Bara man får en chans att testa och att såklart återställa spelet i en ny telefon eller efter en återställning. Sen skadar det såklart inte om Android Market även hade haft stöd för 500MB+ spel såklart!
Hmm, märkte nu att den inte har stöd för Apps2SD. Så nu tar den upp 13 MB av minnet, inte hela världen men man tycker att det inte skulle ha behövts...
Hund; Det är helt klart värt de 34kr. Du får skippa chips och cola/alkoholen en helg så har det betalat tillbaka sig ;-) Sent from my Samsung Galaxy SII using Tapatalk
Haha, precis, 34 kr är inte mycket när man köper en öl, cola eller till och med bröd! Väldigt bra spel enligt mig! Har dock liiite svårt med styrningen då den svänger mer än vad jag vill, men kan bero på att jag bara testat på iPad än!
Jag köper läsk för 34 kr per år. Jag är inte snål, men 34 kr är mycket för ett spel som jag kommer lira i typ 2 timmar innan jag tröttnar på det. Så är det med alla spel jag provat (Inklusive första Reckles Racing vilket jag köpte för en tjuga), bortsett från Wordfeud som jag febrilt missbrukar i hopp om att framstå som smart.
Haha copy paste från itunes? * Improved and optimized shaders for iPad 2 and iPhone 4S Så nu fick jag ner speldatan. Var en rejäl uppgradering från ettan. Och för er som kör Desire HD med någon av ICS romarna så fungerar det alldeles utmärkt