redigera film i telefon m.m

Diskussion i 'Applikationer' startad av mickej79, 22 nov 2010.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Hej. Vill börja med o säga att jag skulle vilja kunna söka på inlägg här på sidan via mobilen också. Jag menar borde finnas en sök funktion för mobila sidan också...Men nu till min fråga.

Hur redigera jag video klippa i telefon? Hittar ingen på market.

Känner ni till någon program till telefon så man kan konvertera en hel katalog med bilder från jpg till bmp t.ex i mobilen?

2. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är ju varken jpg eller bmp filmformat utan bildformat faktiskt. Om detta är vad du faktiskt vill göra (konvertera bildformat) så borde det inte vara allt för många rader kod att skriva, det mesta finns online. Känner inte till någon existerande app.

Sen förstår jag inte riktigt varför du vill ha jpg till bmp då jpg är komprimerad och bmp är okomprimerad. Åt andra hållet hade det varit en självklarhet. Bara för att du spara om en bild till bmp gör inte att du får alfakanaler eller högre kvalité utan bara en onödig overhead.

Filmredigering (mp4, avi etc.) är oftast för processor- och minneskrävande att det inte lämpar sig för mobila enheter, speciellt inte med dagens telefoner som spelar in i HD. Testa redigera o rendera en HD-film på en vanlig datorn så ser du vad jag menar. Även där kommer du se att det krävs en hel del resurser o tar ett tag. Lägg sedan till de begränsade resurserna en telefon har o du ser att det inte är lämpligt att redigera film med en telefon.

Last edited: 22 nov 2010
  3. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Jag skrev ej att jpg och bmp var filformat.. vad fick du det i från??

Men e ju konstigt att det funkar på en iphone o inte på android att videoredigera??

Jag är ute efter en enklare videoredigering inget stort ..

4. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Lite kul är det ju att Nokia N8 har en inbyggd videoredigerare som kan editera 720p HD videoklipp. Man tycker ju att Android borde klara av det då utan några större problem.

/ Magnus

5. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett alternativ innan det kommer nån app som kan göra detta (krävs hårdvarustöd o hårdvarunära kod, vilket Google eller någon annan stor aktör troligtvis är bäst lämpad att göra):

http://www.youtube.com/editor

6. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tror han tog det som att du skulle konvertera filmerna från ett format till ett annat.

Antar att du menar att du vill att ett program där du kan klippa och ändra i själva filmen? Som windows moviemaker åt det hållet typ?

Vet inte några sådana program, men antar att det är det du menar?

För video-konvertering tar någon timma för en dator med 4 snabba processorer, en telefon har EN långsam. Du skulle förmodligen få lägga telefonen orörd i någon dag ifall den ska konvertera en film:) Detta klarar absolute "inte ens" iphone.

7. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Sätter ni i system att missförstå trådskaparen? Han vill ha en app i stil med iMovie på iP4 - inte rippa Blu-ray eller göra nästa Avatar...

8. Trollface

Trollface Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Öppnade nyss plånkan och hostade upp en tjuga för något som heter Snip video editor. Och det funkar för att klippa bort skräpfilm i början o slut av klipp (på desire). Inte så exakt tyvärr men i väntan på något bättre...

10. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Det finns en annan app som heter VidTrim på Market.
    Jag har inte testat någon av dem än.

Angående att söka på den mobila sidan så funkar det utmärkt, det var så jag hittade denna tråd. Högst upp till höger på sidan finns knappen Meny, där under hittar man Sök.