Redigera kontakter på datorn? Motsvarighet till SonyEricsons MyPhoneExplorer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av hawkis, 29 jun 2011.

1. hawkis

hawkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Som topic lyder. Finns det något program till PC så man kan redigera sina kontakter i? Jag provade att exportera alla mina kontakter till en .vcf fil som jag sedan importerade till mitt Gmail konto via google contacts. Men döm av min förvåning när bara alla e-mail adresser kom med.
    Ingen som sitter på nåt bra tips på ett sånt program?

För mig spelar det ingen roll om jag behöver använder USB kabel eller inte, bara det går fort och smidigt. :)

MVH Hawkis

2. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Har du testat att synca dina kontakter till ditt gmail konto? För att där kan man redigera sina kontakter. Så gör jag i alla fall :) smidigt och hur enkelt som helst!

3. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du kan ju använda MyPhoneExplorer, de senaste varianterna fungerar ju även till Androidtelefoner, man måste dock ställa om i inställningarna för programmet att man vill koppla sig till en androidtelefon, det krävs även en liten app på telefonen, finns att ladda ner på market.

hawkis gillar detta.
  4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Låter skumt att du bara fick med epost adresserna
    Jag har flyttat mängder av kontakter mellan telefoner och Gmail på diverse olika sätt både med att exportera i telefonen till en .vcf och från outlook till en .csv och jag har fått med alla uppgifter. Det enda som inte följt med är bilder på personerna.

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Det där kan låta som det är SonyEricsson som tillverkat MyPhoneExplorer och ska man vara petig så är det fel. Och som någon annan sa MyPhoneExplorer för android ska fungera på alla android-telefoner och inte bara SonyEricssons.

6. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Du kan ju synca direkt till ditt gmailkonto och redigera dina kontakter där?

Annars funkar som sagt MyPhoneExplorer fint med android. Men om det inte skulle funka är LazyDroid ett alternativ.
    https://market.android.com/details?id=com.MarcelloAlbano.LazyDroidServer&hl=en

Last edited: 30 jun 2011
    hawkis gillar detta.
  7. hawkis

hawkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ju google/gmail på autosynk i "konton och synkronisering".

Okej. Jag gick in i kontakter -> importera/exportera -> exportera till SD-kort -> skickade .vcf filen till min egna mail.

Jo jag vet att det inte är dom som har utvecklat det. Missförstå mig rätt ;) I början så vill jag minnas att det bara var för SE.

Kanonbra svar. Då ska jag kolla på MyPhoneExplorer igen och likaså LazyDroid. :)

8. hawkis

hawkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med MyPhoneExplorer anslutet via WiFi så får jag upp ett felmeddelande när jag försöker synka. "OBEX Errorcode: D0 - Internal Server Error"
    Har provat att bocka ur vissa saker som inte behöver synkas osv, men det funkar ändå inte.

Ska prova LazyDroid i eftermiddag. :)

[EDIT] Har anslutit via USB kabel och det blir samma felmeddelande.

Last edited: 1 jul 2011
  9. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är så att dina kontakter bara är telefon kontakter och inte google kontakter men jag beskrev här hur man för över kontakterna och du gör allt i telefonen.

När jag väl gjort det där så går jag in i gmail med en dator och sedan till kontakter och redigerar det jag behöver där.

Jag har gjort det med ett 10 tal telefoner nu (är mobilansvarig på mitt jobb) och vi har aldrig tappat nummer på vägen. Jag har dock inte testat en Sensation men däremot andra HTC så som Wildfire, Desire, Desire Z mfl

Last edited: 1 jul 2011
    hawkis gillar detta.
  10. hawkis

hawkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbart svar! Ska testa direkt.

11. hawkis

hawkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta dubbelquote, men fan vad bra det gick när man gjorde sådär. Tack så hemskt mycket! :D