redigera kontakter.

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by andreaswho92, Jun 22, 2010.

1. andreaswho92

andreaswho92 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag har några funderingar kring kontakterna..om jag t.ex vill lägga en kontaktbild så går det inte, gissar ätt jag gör fel men titta här:
    Där det ser ut att vara plats för en kontaktbild är det en bild på ett simkort
    av något slag..
    På varje kontakt står det t.ex Lucas/1, Micke/1..ska det vara så?
    Det jag behöver hjälp med är hur man lägger till kontaktbild, för jag förstår inte hur man gör..
    Ursäkta för osammanhängande text men men..

2. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om inte annat kan du ju länka mot Facebook och hämta bilder

3. john_h

john_h Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter som att du har dina kontakter sparade på sim-kortet vilket gör att du inte kan spara en bild i kontaktinformationen.
    Det du gör då är att kopiera från sim till telefon genom att öppna din kontaktlista och välja meny -> importera/exportera. Sen är det bara att exportera från sim till telefon. Nu ska det gå att spara bild till respektive kontakt. Tips är att sedan välja meny -> visa, och se till att endast telefonkontakter alt. Googlekontakter (beroende på vart man har valt att spara kontakterna) är i bockade. På detta sätt slipper man dubletter i kontaktlistan.

4. coredev

coredev Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt tips är att du skapar dina kontakter på nätet i din Gmail, och sedan synkar dem med telefonen. Otroligt smidigt.

5. andreaswho92

MINA ENHETER

There we go! Precis det jag letade efter! tack tack!
    Men, nu när jag klickar på "telefon" knappen, så ser jag både de gamla "sim-kontakterna" och mina "nya" som jag just la till, hur tar jag bort de gamla från den listan?
    Alltså telefonlistan!

Last edited: Jun 22, 2010
  6. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Meny-Visa.. bocka ur SIM-kontakter och bocka i Telefon!

7. andreaswho92

MINA ENHETER

Det är ju precis det jag gjort..

8. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har exakt samma problem, hur fasen löser man detta? är riktigt irriterande när man trycker på knappen "telefon" och det dyker upp dubbla/trippla kontakter av samma person eftersom det inte hjälper att dölja sim/facebook, du är ju som inte inne i telefonboken utan samtalshistorik men med massa kontakter under..

9. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den visar senaste ringda längst upp, och kontaktlistan längre ner! Det är inte dubbla!

10. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jamen den visa ju först senaste ringda sen exakt alla kontakter, dvs facebook,sim och telefonkontakter ändå att jag valt bort samtliga utom telefonens. Så den visa visst dubbla. Å eftersom det inte är i själva boken går det inte ändra har jag hört. Kan man binda telefonknappen till samtalshistorik istället?

Last edited: Jun 23, 2010