Redigera .xml-fil av lock-screen

Diskussion i 'Allmänt' startad av Inso, 1 jul 2011.

1. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Hallå där!
    Jag postar i den här sektionen istället för i en av MIUI-trådarna då det här är mer allmänt. Jag vet dock inget bättre forum att fråga, så jag får hoppas att swedroids intelligenta och snygga medlemmar har svaret :P

De senaste dagarna har jag varit ute efter en snygg och effektiv lock screen till min MIUI-Desire, och tror att jag har hittat rätt.

http://img39.imageshack.us/img39/8536/previewlockscreenbig0.jpg som går att finna i denna tråd: [LOCKSCREEN-THEME] MIUI Lockscreen theme thread (30/06) - Added How-To - xda-developers
    Tycker jag är riktigt snygg, men den är inte helt som jag vill ha den.

Som ni ser finns det 4 ikoner.
    "problemet" är att sms-ikonen går till sms-appen, när jag hellre skulle se att den öppnar andchat.

I nedladdningsfilen finns det en fil vid namn manifest.xml, häri ligger det jag letar efter. I vanliga fall är det enkelt att ändra i en genväg.

I vanliga fall ser raden man vill ändra ut så här:
    Intent action="android.intent.action.MAIN" package="com.miui.player" class="com.miui.player.drawerActivityGroup.MainAct ivityGroup"/
    Då byter man bara com.miui.player och com.miui.player.draweActivityGroup.. med informationen från den nya appen.

TL;DR
    Jag vill att SMS-ikonen öppnar andchat.

Tyvärr har det blivit ordentligt mycket svårare den här gången. Istället för den "vanliga" raden, ser raden ut så här:

Intent action="android.intent.action.MAIN" type="vnd.android-dir/mms-sms" category="android.intent.category.DEFAULT"/
    Jag har provat att bara byta ut raden helt och hållet, men det kraschar mobilen.

Någon som vet hur jag ska göra?

Last edited: 1 jul 2011
  2. LocoPaco

LocoPaco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Gear S3 Classic
    Nu är jag inte någon superprogrammerare men av koden att döma så anropar knappen den funktion som är associerad med mms-sms "filtypen" när du trycker på sms-ikonen. Detta borde ju innebär att du på ett eller annat sätt borde kunna 1. ändra det associerade programmet eller 2. ändra koden till något som liknar nedan.

Intent action="android.intent.action.MAIN" package="paketnamnet för andchat" class="klassnamn för andchat"

Kanske inte löste ditt problem men teoretiskt borde det fungera :)

Last edited: 1 jul 2011
    Inso gillar detta.
  3. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det låter definitivt värt ett försök, jag ska prova det så fort jag kommer hem.

Tack för svaret!

--
    Sent from my phone.

4. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det fungerade tyvärr inte. Mobilen fortsätter att krascha. Tack ändå :)
    Någon annan som har en aning?