Redmagic 11 Pro - intryck

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av royalnerd, 26 nov 2025 kl 19:05.

1. royalnerd

royalnerd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Tänkte bara dela med mig lite av hur jag upplever Redmagic 11 Pro. Köpte den transparenta versionen, Subzero, i 16GB/512GB. Köpte direkt från Redmagic - fick en VIP voucher på 45 euro då jag köpte en Astra Tablet för ett par månader sedan. Sjukt snabb leverans (2 dygn).

Ska sägas att jag kommer från en Vivo X200 Ultra (som jag har kvar - tillsvidare - mer om det längre ned). Rent generellt är jag extremt nöjd - tycker personligen att det är en av de snyggaste telefoner jag haft, byggkvalitet är fantastisk. Ytskikt, knappar, material. Älskar en lite mer fyrkantig design - och en helt platt skärm utan kameraö. Visst är den lite tyngre, 230g, men i linje med andra större flaggskepp. Prestanda är det det bästa jag upplevt - blixtsnabb start av appar - och så klart absolut världsklass i spel. Vattenkylning och aktiv fläkt ser sjukt coola ut och håller mobilen sval under tuffa och långa spelsessioner (går så klart att stänga av vid vardaglig användning för att spara batteri). Trots öppen aktiv fläkt har den IPX8 klassning vilket är imponerande. Mycket bra batteritid, 7500mAh gör sitt - långa dagar med mycket användning och jag går i säng med ca 50% - dessutom mycket snabb laddning med den medföljande 80w-laddaren. Redmagic OS 11 (Android 16) är rent ut sagt underbart - stilrent, nedskalat, mycket effektivt och snabbt - ganska vanilla Android - men med en egen sober stil. Bra inställningsmöjligheter, inte i nivå med Vivo, men bra. Kommer med Gemini natruligt integrerat, circle to serach och andra Google-grejer - funkar riktigt bra. Bra snygg AOD, grymt snabb fingeravtrycksläsare. På alla sätt och vis är jag sjukt nöjd och kan rekommendera den.

Sen har vi ett klassiskt "men" - och det är kameran. Lika bra att vara ärlig - den är så där - om kamera är viktig för dig så är den svår att rekommendera - men låt oss kika lite mer detaljerat. Vidvinkeln är svag, funkar i nödfall i dagsljus (nu tycker jag iofs att de flesta vidvinkel är sådär och jag använder sällan den) Front kameran (som ligger osynligt under skärmen) fungerar i nödfall - i dagsljus utomhus helt ok - i övrigt gränsfall att den är användbar. Men huvudkameran bak är faktiskt helt ok - den har en relativt stor sensor och ljusstark optik och den tar vad jag skulle beskriva som bra bilder i dagsljus, men även klart godkända i lite sämre ljus. Fin färgåtergivning, bra dynamiskt omfång, bra skärpa - lagom punchy (inte Samsung men intre tråkigt. Finns ett gäng rätt coola lägen, från 50MP resolution till multi exponering, skapar snygga och coola bilder utan mycket handpåläggning. Om du använder kameran någon gång ibland och mest för sociala medier eller som minne så är huvudkameran klart godkänd. Dock finns ingen zoom - och den digitala funkar ok:ish till 2x sen blir det inget vidare.

Men all in all - en sjukt bra och kul mobil, med galet bra prestanda, som är sjukt snygg och skapar mycket diskussion och frågor när man tar upp den. Kameran - så där, men i övrigt är allt världsklass! Och allt detta - inkl. medföljande skal och snabbladdare - för 799 EURO (utan VIP voucher). Det är fan bra tycker jag. Finns en billigare version, 699 EURO, som inte är genomskinlig.

Dessutom - 5 års OS uppdateringar.

Jag har kvar min Vivo tillsvidare - ska på lite roliga resor över julen och behöver den magiska kameran.

Skicka frågor om ni undrar ngt.

REDMAGIC 11 Pro | Next-Gen Gaming Smartphone with Snapdragon 8 Elite Gen 5 & World’s First Mass-Produced Liquid Cooling - REDMAGIC(Europe)