I går fick jag efter en del strul hem min Redmi K30 ultra. När jag tog upp den blev jag riktigt belåten. Den har en snygg pärlemor vit färg och känns enligt mig som ett flaggskepp när man tar i den. Trodde den skulle kännas tyngre men den känns kompakt och jag upplever den som Xiaomi mi 10t pro viktmässigt trots att den väger mer. Superfint flyg i systemet och vid vanlig användning märker jag ingen skillnad i rapphet mot mi 10t pro och jag har inte upplevt några buggar heller . Kameran är precis under Xiaomi mi 10t pro men riktigt bra. Ljudet är också bra med dubbla högtalare. Ljudkvaliten är riktigt bra men även där marginellt under Xiaomi mi 10t pro. Men sedan kommer man till skärmen... Herregud vilken nice skärm. Att ha en så stor 120hz amoled skärm utan hål eller annat i är speciellt. Den är toppenkvalitet i enligt mig Samsung nivå (tror det är en Samsung skärm faktiskt). Tja så här långt måste jag säga att jag föredrar denna framför Xiaomi mi 10t pro. Skärmen vinner så pass kraftigt att det något sämre på ljudet och kameran uppvägs. 4G mottagning har jag haft hela tiden trots bristen på 20 bandet (har Tele2). Under 5000kr finns det enligt mig ingen lur som kan jämföras med denna.
Last edited: 18 december 2020