Regernersis har konkat

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av dragontrumpetare, 11 mar 2013.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    OK, vet inte riktigt vad man skall skriva i för forumavdelning om detta, så gör det här, eftersom 3 ändå finns med i texten.

Men lämnade som sagt in min Xperia S (nya fina svarta) för en andra reparation och såg nu att Regenersis konkat. 3 säger att de till och med bytt till Telecare Service. Någon annan som märkt detta?

Minns att vi var många som svor friskt över Anovo/Regenersis men någon som vet hur den nya är. Är de bra? Är de snabba?

2. Simz

Simz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Anovo/Regenersis har varit extremt dåliga och därmed är jag ej förvånad över denna konka. Jag har fått in många rep från anovo som jag trodde att ett barn hade gjort,

Jag skulle rekommendera att skicka in din telefonen till Deltaservice AB, Du kan vända dig till Deltaservice växel som är 040-430030 eller maila [email protected] vid eventuella frågor. Hoppas detta hjälpte något!

/Simz

Westholma4t gillar detta.
  3. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tack för svaret. :-) Tyvärr har jag ju redan lämnat in den i min 3butik och undrade bara om det nya service stället har ett bättre rykte än den förra?

4. Simz

Simz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dem är bättre (inget starkt bättre dock) än Anovo ja. spara alla servicepapper och dylikt när du byter serviceverkstad då det är mycket lättare att reklamera din telefonen om detta skulle vara av behov (3ggn samma fel eller 4ggn olika fel).

/Simz

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nu tror jag inte att Telecare Service är lika stora, än, som Anovo var - men man hittar inte så mycket om dem på Google vad gäller deras service. På deras hemsida skriver de bara att de har "Sveriges snabbaste servicetider" vilket verkar bra.

Det enda negativa jag hittade efter en snabb sökning var detta: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5266570

Det verkar alltså inte vara alls lika mycket klagomål som på Anovo, men som sagt har de nog inte varit lika stora.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

telecare är skapat av telia och hade en mindre del teliakunder... anovo hade typ.. de flesta och helt ensamrätt på TRE bla... så det kommer nog historier om dom med vad det lider eftersom alla följer samma föreskrifter ;)

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tre håller reda på dessa i mitt3, så det skall nog inte vara något problem. :)

Lät jui nte som något trevligt företag... hehe

Läste på telecare service hemsida där de skriver om sin danska historia...

8. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, denna dog och en ny tråd med samma ämne skapades. Skall inte detta märkas när man gör nya trådar, att det redan finns en? Ser nu att det var jag som var sen.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Last edited: 30 apr 2013
  9. X3MoD

X3MoD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anovo har återuppstått ur gravarna!!

Kommer att kortfatta detta då det blir för mycket text annars..

18/4 -13: Lämnas mobiltelefonen (hTc One S) in på reparation pga att touchknapparna levde sitt egna liv.
    - ÅTGÄRD: Display utbytt, displayskydd monterat.
    (Displayskyddet var mitt egna som numera hade fått luftbubblor, amatör montering!)

Hämtar ut telefonen 16/5, kommer hem och upptäcker att telefonen fått sig en kantstöt, längst upp på höger sida jämte frontkameran. Inte nog med det så har även den lilla POWER/låsskärm knappen lossnat från sitt fäste, telefonen är mao misshandlad av serviceverkstan.

Ringer in direkt och påtalar detta, varav jag får till svars att jag skall skicka in telefonen igen och att de beklagade det som inträffat.
    - Skickar telefonen på service IGEN, dagen därpå.

Under tiden den är inne på service ringer jag och kollar status med jämna mellanrum, vid ett tillfälle talade jag med en viss (nämns ej) och personen skulle återkomma via mail, vilket han också gjorde med följande:

---

Hej!

Verkstaden skrev till mig att dom har åtgärdat felen i felbeskrivningen.

MVH, (nämns ej), Telecare service

---

IDAG 3/6 -13 Får jag reda på att de inte alls har åtgärdat eller fixat något med mobilen, istället: [STATUS]
    - Det finns inga synliga skador från senaste servicen.

Mao så ljuger jag, det var jag som orsakade kantstöten enl dem..!!?

Känns som att Anovo har återuppstått ur gravarna. De var de som brukade skita i sina kunder oavsett kostnad.. Fattar inte hur man tänker när man tar upp en strid med sina kunder, ren idioti :mad:

VILLE BARA DELA MED MIG AV MINA PERSONLIGA ERFARENHETER AV
    TELECARE SERVICE

10. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det känns som att man numera måste fota av sin telefon med en systemkamera vid inlämningen. Högupplösta bilder samt intyg hos försäljaren att telefonen inte har något synliga yttre fel. Annars har du en omöjlig bevisbörda. Hur kan du bevisa att telefonen inte var skadad vid inlämnandet. Tänk på det.

X3MoD gillar detta.
  11. X3MoD

X3MoD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var precis den tanke som slog mig, om jag bara hade bilder på telefonen INNAN jag lämnade in den :neutral:

Nästa gång ska jag ta flera högupplösta makrobilder samt filma mobilen när jag stoppar in den i vadderat kuvert som skall skickas in till serviceverkstan, på så sätt kan man påvisa att det inte var några synliga skador eller fel utvändigt.

BRA TIPS TILL ALLA SOM SKICKAR IN SINA TELEFONER PÅ SERVICE ;)