Problem: Reglbundna notifieringar för laddning, utan laddare

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av derfpa, 21 jun 2012.

1. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

De senaste veckorna har jag börjat få problem... Telefonen ger regelbundna notifieringar om att telefonen blivit satt på laddning när den inte laddas. Det började när jag körde gingerbread, och har fortsatt nu i två olika versioner av ics. Detta tyder ju på att det är hårdvarurelaterat och inte ligger i mjukvaran iaf.

Frågan är då främst om det är en såkallad "fuktskada" eller om det kanske bara är batteriet som är kaputt.

Annars är frågan, hur fasiken stänger jag av notifieringarna för laddnig?! Varje gång tänds displayen, och det tar ju mycket av min batteritid! Jag har root, så jag är öppen för förslag om det skulle behövas göras något så pass drastiskt!

2. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Möjligen skit i usb uttaget? Vanligt fel.

3. Rallypuff

Rallypuff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hade samma fel på telefonen när den var 2 veckor bara. Super irriterande + att den aldrig gick ner i deep sleep.
    Jag gjorde rent usbkontakten så gott jag kunde och peppar peppar har det inte kommit tillbaka.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

4. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har försökt göra rent i usbuttaget med en ren tandborste, men det kan ju vara värt att försöka några gånger till!

Rallypuff, har du löst problemet på något sätt?