Regler för Köp & Sälj?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Mundane, 8 feb 2019.

  1. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Fick nyligen ett inlägg borttaget där jag kommenterade om trådskaparens pris, där jag berättade att aktuell vara kostade 500:- mindre ny i butik än vad han ville ha för produkten.

    Läste genom reglerna innan jag gjorde inlägget och kunde inte hitta något om att det skulle vara förbjudet.
    Regler Köp & Sälj [Uppdaterad 2018/06/28]

    Hör det inte till allas trevnad att folk får veta att produkten går att få tag i billigare ny än vad TS efterfrågar?
    Om inte, så kan detta vara något att lägga till i reglerna.
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag hade skapat en köp&sälj klistrad tråd där jag tog upp hyfs som man bör ha vid eventuellt köp&sälj.

    Där tog jag upp hur det kan uppfattas när någon medlem ständigt ska påpeka prisjakt eller eventuella lägre priser pga kampanj eller liknande.

    Jag tog även upp att om man inte personligen är intresserad av varan till salu så ska man inte kladda ner med information som eventuell köpare kan hitta själv.

    Kan garantera att alla som är villiga att köpa något vet vad en vara värd, det ingår i köparens ansvar.
    Att påpeka att något var billigare på blackfriday eller att något ingick i eventuellt köp av något annat är hel irrelevant till nuvarande prissättning.


    Men det största problemet är att prispoliser är inte uppskattade någonstans. Ok att påpeka om man själv är intresserad av en vara men om man systematiskt går in i trådar för att påpeka att ”i all välmening” något finns billigare någon annanstans så är det inte ok.

    Det är köparens jobb att ta reda på om ett pris är rimligt.
     
    eastbound, Ompan, Honda och 7 andra gillar detta.