Regler vid byte av telefon?

Diskussion i 'Allmänt' startad av zardos, 18 apr 2011.

  1. zardos

    zardos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpt en Lg 2X från the phone house, redan första dagen frös luren, men tänkte inte mycket på det eftersom det var första körningen, plockade ut batteriet och fungerade fint i 5 dagar, men nu har den börjat frysa sig flera gånger, och man måste ta ut batteriet för att få igång den igen..

    Jag har försökt att byta den på the phone house, men de vill skicka in den på lagning!

    Ska man behöva laga en 2 veckor gammal produkt?
    Vad är reglerna kring detta någon som vet?
     
  2. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Hej zardos, det första du kan pröva är att uppdatera din telefon om du inte redan gjort det.
    Finns antingen via LG:s hemsida eller så kan du uppdatera via telefonens egna uppdateringsverktyg.
    Om det inte hjälper så tror jag nog inte en lagning hjälper, i värsta fall blir den väl "vattenskadad" :P
     
  3. zardos

    zardos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat allt detta, men vill veta om jag kan gå in till TPHouse och kräva att de byter ut luren rakt av, vilket de vägrade när jag frågade snällt.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 930
    Mottagna gillanden:
    2 226

    MINA ENHETER

  5. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    De flesta tillverkare har utbytes policy om man kommer inom 7dgr för en sk DOA (dead on arrival).
    Så JA de har rätt att reparera den och skickar iväg den.

    Ett fåtal, typ Apple, skickar in telefoner även om det är inom 7dgr.

    Tänk på att du har rätt att få ut omkostnaderna för att du lämnar in telefonen dvs bensin/busskostnad.