Reglera datatrafiken som i IOS?

Diskussion i 'Allmänt' startad av d-b, 4 jan 2015.

1. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag skulle vilja stänga av datatrafiken för alla appar utom en. Går det? IOS har en sådan funktion, tyvärr bara för mobildata - jag vill kunna göra det även för WiFi (eftersom jag ofta har en mobil hotspot så trafiken går ändå i slutändan över mobildata).

Förslag?

Har en Nexus 5 med Android 5 och en S3 med Androind 4.3.

2. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Gå in under inställningar -> Data användning. Sedan trycker du på appen du vill stänga av för bara. Vet dock inte hur du gör om appen inte finns där.

Du kan trycka Meny-> Visa Wifi, för att få fram det också och göra samma sak där.

d-b gillar detta.
  3. improwise

improwise Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Talar ni inte om olika saker nu, frågan gäller väl hur man stänger av för alla utom en och svaret hur man gör det omvända? Nu verkar iof d-b vara nöjd med svaret och det är väl det viktiga :)

4. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo, delvis, med detta sätt blev jag ju tvungen att manuellt stänga av data för mer än 100 program. Hade ju varit smidigt om det fanns något sätt att "markera alla" och sedan applicera förändringen. Finns det någon app för detta?

Däremot hittade jag en annan intressant inställning på min S3:a: Dataanvändning -> Mobil -> Meny -> Mobile Hotspot som låter telefonen betrakta vissa WiFi-nät som mobildata och begränsar datatrafiken på samma sätt som om det vore mobildata när man är ansluten till ett sådant nät.

På samma ställe hittade jag en annan inställning, Begränsa bakgrundsdata. Någon som vet vad den gör?