Reklamation/Häva köp - O2X.

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Vargaas, 7 dec 2011.

1. Vargaas

Vargaas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjenare!

Nu är jag uppriktigt trött på denna mobiltelefon som BARA krånglat det senaste tre månaderna.

Det började en vacker dag på jobbet av att jag märker att det inte ringt på länge. Och jag startar om telefonen för att upptäcka att jag får 15-20 Sms på missade samtal (Min tanke var att det var en engångsgrej). Detta fortsatte dag in och dag ut och jag gick till Media Markt där jag köpte min telefon.

Jag frågade ifall jag skulle lämna in på lagning osv. Men det hänvisade till den "nya" GB uppdateringen som skulle komma innan kort. Jag accepterade det eftersom jag visste att den var påväg.(Personalen noterade inte mitt besök, vad jag vet)

Jag testade CM7 som jag körde med ett tag tills det ballade ur. Basebandet försvann helt och kunde inte uppdateras, därefter har jag kört original GB med samma problem som förut. Detta har inneburit att jag ständigt måste vakta telefonen för att kolla om den tappar kommunikationen. Vilket i sin tur tär på Jobbet som blir otroligt osammanhängande.

Skall tilläggas att jag har helt ren telefon nu på Appar och dylikt, allt original, för att utesluta felaktiga Appar. Det enda jag har är Go Launcher.

Tror ni jag kan Häva mitt köp?
    Enligt KKL:
    "
    Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
    häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka."

Om konsumentköplagen - Konsumentverket

Eller måste jag genomgå tre reparationsförsök innan jag kan häva?

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Som svar på sista frågan: ja

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

3. Vargaas

Vargaas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då blir jag utan telefon och få således köpa en ny direkt 0_o...

4. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har exaktsamma fel. Den behöver vaktas. helt plötsligt blir alla staplar vita och ingen kommunikation funkar. har haft min inne två gånger redan. Fick en ny. Den är bättre än den förra men ändå kass.

5. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Bara att köra på med service, jag har haft min på första. Fick nytt kretskort (dvs. helt nu lur utom skalet) Den fungerar lika bra/uselt som en helt nyflashad telefon, problemen för mig dyker upp efter några dagars upptid och gärna att den körts totalt i någon månad utan wipe.

Fyller man telefonen med samtalslistor, kontakter, sms och mail så är den bra keff igen, de kan ju fan inte kräva att man ska återställa den utan backup för att den ska fungera.

6. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Detta är en riktig skittelefon. Man kan inte riktigt ta på det. Det är olika grejor som strular. Ibland är den helt perfekt men aldrig en hel dag i sträck. Så fort du använder den, slår på blåtand, wifi eller nåt annat så börja eländet. Ibland är det efter att den hämtat ett mail. Jag har alldrig varit med om en mer lynnig enhet. Man brukar kunna se mönster och lära sig undvika strulet som mjukvaran genererar. Men här är inga uppenbara mönster i strulet. Den skall tillbaka oavsett vad!! Skall begära att få en Samsung Nexus S (den som släpptes ungefär samtidigt som Optimus 2X. Vill bara ha en telefon som fungerar skiter i prestandan. Vill gärna ha exakt en 2X. Lagom stor lagom välbyggd HDMI ut osv. Den har alla egenskaper jag vill ha synd att mjukvaran suger. Om man nu skulle orka vänta till Ice Cream. Hur stor är risken att dom inte lusar ner telefonen med en massa bloatware och misslyckas rent allmänt? Chansen att dom skall lyckas verkar obefintlig. Dom skall komma med en fix till GPS-en. Hur lång tid kan det ta tro? ett halvår? Vi är många på jobbet som har Android. Ibland har dom strul, då ber jag dom starta om den, dom ser förvånade ut. Det brukar dom inte behöva göra, varför skall det behövas? Jag startar om min varje dag i ett desparat försök att få den att gå normalt. Flera dagar i rad känns som en Utopi, det finns inte på denna telefon. Aldrig mer en LG Telefon