Reklamation

Diskussion i 'Allmänt' startad av eastlin, 28 apr 2012.

1. eastlin

eastlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

kände för att skriva av mig här för man känner sig jävligt konstigt behandlad av Cdon Samt Samsung.

Har Nuvarande en Samsung Nexus S.
    för övrigt så har min telefon varit på lagning 3 gånger redan. men cdon envisas om att den måste in igen.

1. Skickas in på lagning för att touchen Reagerar inte som den ska Lcd Displayen byts ut.
    När jag får hem telefonen så funkar inte mitt Wifi mot låsta nätverk(Även om jag har Lösenorden)
    Ringer upp samsung och de beslutar att den måste in igen.

2. Jag får tillbaka den utan någon åtgärd för de hitta inget fel.

3. 3e gången gillt då var telefonen jävla seg och starta om sig själv oregelbundet, precis som min gamla Htc Hero.

När jag vill reklamera hos Cdon så säger dom att den ska ha varit inne 3 gånger oavsett fel.
    Skickar in Rapporter från service, och de påpekar att den andra gången inte gälls.
    Jag fråga dom på telefon om den måste ha varit inne Fysiskt 3 gånger och svaret blev ja.

Och jag sa den har varit inne 3 gånger redan.

När jag ringer upp samsung så säger dom att den måste varit inne 4 gånger för olika fel vilket Cdon har sagt 3 gånger till.

Både företagen skickar mig till varandra.

Samsung sa att de skulle göra ett reklamationsärende och de skulle kontakta mig inom 5 dagar.
    Efter vecka ringer jag tillbaka och undrar var fan som händer.
    DÅ har inget reklamationsärende gjorts.

Och för andra delen så snacka jag med någon idiot hos samsung som bara slängde på luren?...

För övrigt kommer jag gå vidare med detta till ARN. Men Fan hur man blir behandlad av företagen för ingen vill få tummen ur röven o hjälpa sina kunder.
    När man ber o få snacka med en chef går det inte.
    Hälsningar Eastlin!

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 171
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Du ska kolla vad som gäller innan du går till ARN. För att du ska få byta ska telefonen vara inne 3 ggr för samma fel. Om felet då inte är avhjälpt så har man rätt att byta. Tre gånger för olika fel som i ditt fall räcker alltså inte. Dock kan man tycka att Samsung eller CDon skulle kunna möta dig med lite goodwill.
    Läs gärna på konsumentköplagen.

3. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

saken är ju att Cdon har sagt 3 gånger gäller spelar ingen roll på fel.
    Och Det är det jag går efter har printscreen som bevis på det också.
    så förstår inte varför dom säger emot mig.

4. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Enligt lag så är det 2 avhjälpningsförsök för samma fel, CDON kan ha som praxis att det är 3 fel allt som allt. Det vill säga inte samma fel.

EDIT: Det jag vill säga med det är att många återförsäljare kör en lite schysstare "deal" när det gäller hur många reparationer man ska tolerera .

Om serviceverkstaden inte hittar det angivna felet så är det väl inte så konstigt att CDON säger att den inte räknas?

Tror tyvärr inte du har så mycket att hämta hos ARN. Varför lämnar du bara inte in den igen och om verkstaden hittar felet så kan du kontakta CDON. Om du har underlag att du blivit informerad om 3 servicereparationer så bör du kunna få igenom det.

Last edited: 28 apr 2012
  5. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Handlar mest att man är Less på det hela. jag förstår deras poäng men när de har sagt att den ska ha vatt inne 3 gånger fysiskt. o vilket den har så förstår jag inte varför dom bitchar om de.
    den 2:e gången då wifin inte funka så va de Samsungs beslut att den skulle in igen hade inte ens haft den 1 dag innan jag fick skicka in den igen.

6. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja det är klart det är tröttsamt.

Vad skrev du i felbeskrivningen? Om felet inte hittades så kan det bero på att det var otydlig eller otillräcklig info. Det är trots allt det som Anovo/Regenersis går på (antar att det är dit telefonen skickats?)

Skickat från min Galaxy Nexus

7. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är deltaservice som dom använder sig av.

Samsung support felbeskrivningar suger....
    dom förkortar allt så det inte beskriver felen osv.

Samsung ska ringa mig nu i veckan så får vi se va det leder till men jag kommer kriga för att få det ja vill ha hehe

Samt att båda företagen skickar mig till varandra.

Last edited: 28 apr 2012
  8. Mini Android Mobile

Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

samsung suport sitter inte i sverige utan utomlands även du skulle råka få tag i product chefen så hjälper det föga när min mini stängde sig ned även fullt batterie och ljud problem, så ville han veta serie nummeret på mini sa nu och fick svaret samsung kan inte hjälpa efter som mobilen enligt samsung var Gråimporterade även den var inköpt i Svensk butik The Phonehouse så vägrade samsung hjälpa efter på tryckning så släppte samsung en uppdatering efter 6 mån vänta så prova att sänd in mobilen och beskriv vad som inte fungerar lycka till

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Kan du inte ta felbeskrivningen med Deltaservice?

Min tablet slutade fungera och jag hörde av mig till Samsungs support. Den här personen läste upp allt jag sade som var fel och allt var frid och fröjd.

När jag väl fick hem packsedeln så är det inte många saker som stämmer, i princip inget allt och den här personen har skrivit det helt förfärligt. Så jag bestämde mig och ringa upp Deltaservice och fick prata med en kvinna där. Hon informerade mig om att det är många sådana här problem och att jag kunde ta och göra en bättre felbeskrivning och skicka med den i paketet. Dvs skriva ex över på packsedelns felbeskrivning vad som egentligen var fel.

Huruvida de följer det man själv har skrivit eller de mindre lyckades personerna hos Samsung vet jag inte, min tablet började fungera igen och jag orkade inte skicka in den för de andra sakerna just då. Men minns jag korrekt så är det inte helt säkert att de skulle lyssna på mig utan på Samsungsupporten. Trots att samma support inte beskrivit felen utan närmast hittat på egna fel.