Hej!
Jag skickade in min iPhone 11 (som jag beställde för snart två år sedan) till
Comviq. Detta för att samtalsvolymen är väldigt väldigt låg och "burkig" vilket innebär att jag alltid fått använda högtalarfunktionen. Tjejens telefon som är lika gammal är det inget fel på. Detta i kombination med att det är glapp i laddningen gjorde att jag valde att reklamera den. Jag har använt skal samt skärmskydd hela perioden och det är inte en enda skråma på den.
Jag fick nyss detta mail från dem:
"Hej, Efter undersökning av din produkt har verkstaden konstaterat att skadan på din produkt inte täcks av tillverkarens garanti."
Nu vill de att jag ska betala 350:- (!) för att de överhuvudtaget ska skicka tillbaka telefonen (utan att de ens har fixat någonting på den), alternativt betala 4800:- för att få en "industrirekodnitionerad utbytesenhet".
Är inte en defekt inbyggd telefonhögtalare ett fall för reklamationsrätten? Har googlat på problemet och det verkar vara ett vanligt förekommande problem för många iPhone 11-användare. Borde inte detta vara ett hårdvarufel som ska åtgärdas via reklamationsrätten?
Vad är det jag missar här?
Tack på förhand
Click to expand...