Reklamera

Diskussion i 'Legend' startad av Eureniuz, 1 jul 2010.

1. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som har erfarenhet av det hos Htc? Vad gäller? Dom vill laga min telefon istället för att byta ut den. Dom har försökt 2ggr och jag har fått vara utan telefon i fem veckor av dom åtta jag ägt den.

2. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Huvudregeln är att om den har gått på verkstad 2 ggr för SAMMA fel kan du reklamera, om den gått på verkstad för olika fel 3 ggr så kan du reklamera. Det är så sony ericsson och nokia gör det åtminstone, så kan tjäna som något sorts riktmärke.

3. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tre ggr samma fel och du kan kräva en ny telefon är det däremot olika fel finns det ingen lag på att de måste byta den.

4. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, tack så mycket. Ja, det är samma fel så jag får väl skicka den på service en tredje gång då.

Last edited: 3 jul 2010
  5. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Måste den på verkstad tre ggr? Fick fel på den först, gick på verkstad, samma fel, verkstad igen, samma fel. Så jag har haft samma fel egentligen tre ggr.

6. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ring HTC och var riktigt bestämd på att du ska ha en ny telefon för att du inte tänker ta denna skit när du köper en telefon för flera tusen. Låt som du är riktigt säker på din sak så ska du se att du får en ny :)

7. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Huvudregeln är att du får häva köpet eller reklamera ett fel som uppstått max sex månader efter köp och om felet är av väsentlig betydelse för dig. Det står i konsumentköplagen.

Vill du reklamera efter detta ska det också gå men butikerna gillar det inte alls. De brukar stå på sig om den omåttligt populära tre-ggr-reparations-regeln :P För övrigt har jag inte hittat något om en sådan lag.

https://lagen.nu/1990:932
    http://www.konsumentverket.se/Lag-r...l-pa-varan/?WT.ac=int-lagrätt-artikelpuff-fel

Det är riktigt luddigt vad man får göra och inte får göra. En tumregel är väl att om man står på sig tillräckligt mycket kan man i princip få som man vill.

8. Andersh

Andersh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

9. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

HTC VÄGRAR byta ut telefonen. Den måste in på en 3:e gång på service hävdar dom.