Reklamerat min pga glappande skärm

Diskussion i 'Xperia Play' startad av awwe, 16 apr 2011.

  1. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Stör mig för mycket på glappande skärm i infällt läge. Inte på en telefon som kostar 5000kr.


    Skitdålig byggkvalité helt enkelt och för dålig skärm.
     
    Last edited: 20 apr 2011
  2. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    tråkigt, jag märker att jag verkligen har haft tur med min play.
    Du ska kunna reklamera den om den inte håller vad dne lovar, det kan bli lite besvärligt men SE är ute på jakt för att ta över Androidmarknaden så de kan vara extra medgörliga nu om du har tur.
    Om du skulle begära en annan SE modell kanske det skulle hjälpa men jag tycker du ska kunna reklamera om du inte är nöd, dock kan de hänvisa till att de har rätt att åtgärda problemet.
     
  3. PSPlayer

    PSPlayer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    stock
    Platta:
    iPad Air 2
    ROM:
    stock
    Jag har också haft tur med min, inget glapp. Har en svart. Awwe och Holck har haft glapp respektive kass volymkontroll. Båda har vita xp play. Tillfällighet?
     
  4. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har känt på 2 andra svarta, de glappade också
     
  5. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hur menar du med glapp? Jag har ett v isst glapp också men läste på se hemsida att detta var nödvändigt för att konstruktionen ska fungera utan att skärmen skrapar emot spelknapparna under själva utfällningen av telen
     
  6. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skitsnack, har själv en PSP Go med samma konstruktion... inget glapp.

    ja självklart ska de inte ligga mot varandra, men alla knappar och styrpaden är nedsänkta så de sticker inte upp ändå. Ett visst mellanrum ska det vara.

    Glappet är som en mussla så att säga, när man har den ihopfälld och trycker på skärmen så känner man att man trycker ner skärmen mot underdelen ena sida, om man inte håller telefonen på så sätt så att man håller ihop både underdelen och överdelen. Den glappar inte i högra sidan, den glappar bara i den delen här hörlursuttaget sitter / vänstra sidan.

    Den glappar inte heller i utfällt läge, vilket den egentligen borde göra isåfall.

    Men när man skriver sms så "klickar" hela telefonen varje gång man trycker på en knapp av detta.

    Känns som en leksakstelefon, extremt irriterande tycker jag.

    åkte buss och bussen skakade lite när jag skrev sms, då skramlade hela telefonen pga underdelen och överdelen gick emot varandra pga vibrationerna från bussen.
     
  7. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ok jag läste det som sagt på hemsidan. Jag upplever delvis det du säger! Skakar jag mobilen så känns det att den inte sitter kloss mot men håller jag den i handflatan med undersidan nedåt så går det inte att direkt trycka på den ovanifrån! Då är den relativt stum.
     
  8. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej, har man den exakt på plant underlag horisontell glappar den mindre, eller glappt något, men så fort du försöker sms:a med en hand (jag sms:ar med höger hand)
    så glappar den hela tiden.

    Testa och lägg dig ner och håll telefonen upprätt med en hand, då glappar den verkligen för mig, om jag inte håller ihop telefonen.

    Tycker det är dåligt iallafall, har aldrig varit med om en telefon som glappat såhär mycket av alla dessa sliders jag har haft innan och jag har reklamerat den. Mer än så kan jag inte göra som konsument. Telenor gick dock inte med att byta i butik såklart, så det är upp till SonyEricsson att godkänna reklamationen eller inte, tills dess får jag leva i vakuum utan mobil och utan att veta vilken mobil jag har om några veckor, eller vad det tar.

    lite segt då jag håller just nu på med ett androidprojekt i jobbet, men men, emulatorn får väl duga tills vidare..
     
    Last edited: 16 apr 2011
  9. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ok jag hänger med på vad du menar! Jag kan erkänna att min gör likadant. Ska följa ditt ärende... Ska bli intressant att höra vad Se säger om saken! Går det bra för dig och du får
    en ny som är bättre gör jag kanske samma sak!
     
  10. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag reklamerar för att få en annan modell, eftersom det verkar som att alla är såhär
     
  11. underbrallan

    underbrallan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Ehhhh nej alla är inte så....

    Sent from my R800i using Tapatalk
     
  12. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Inte? Har din inget glapp alls?
     
  13. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag har inte heller något glapp. Kanske är det våra som är måndagsexemplar?
     
  14. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tror snarare att det är en definitionsfråga. Det som ni inte upplever som glapp upplever jag och trådskaparen som glapp :).
     
  15. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag har suttit och pillar och försökt få den att glappa men det har då inte funkat. Vet inte, kanske sitter något mellan eller så är den fäst hårdare eller, ja jag vetefan
     
  16. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hmm om du gör så här då. Håll telefonen i handflatan med undersidan nedåt dvs skärmen pekar uppåt. Ta sedan ett tag om över-delen (dvs den del som slide:ar ut). Ett grepp med 2-3 fingrar räcker. "Lyft" sedan försöktigt uppåt. Får du ett mellanrum då? Mellanrummet visar sig främst på den sidan där du kopplar in laddningskabeln och hörlurarna.
     
  17. LBP

    LBP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min glappar i alla fall. Har dessutom testat 4 andra som glappar lika mycket.
     
  18. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jo lite rör den på sig uppåt, knappt märkbart men lite grann. Jag måste då anta att andra har haft värre glapp än såhär dock då det knappt är en millimeter
     
  19. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Mm ok jag tror iallafall att vi kan fastslå att alla dessa har glapp. Sedan är det omöjligt att säga "hur mycket" eftersom vi alla upplever saker och ting olika :).
     
  20. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hur går det för dig Awwe med din reklamerade telefon? Har SE hunnit säga sitt ännu? Skulle vara intressant att veta.