Reklamfritt gränssnitt i Google TV - Mitt hack som funkar

Diskussion i 'Android TV' startad av Fooobaaar, 10 jan 2023.

Taggar:
  1. Fooobaaar

Fooobaaar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Google TV har som alla vet "förslag" på vad man kan se i gränssnittet.
    Dessa förslag för mig pekar just nu nu mest på Disney+, en tjänst jag inte ens har. Om jag råkar klicka på dessa kommer jag till en sida för att teckna tjänsten och betala.

Jag avskyr reklam. Jag tycker inte att jag ska behöva se sådant i gränssnittet.
    Det går att stänga av personliga annonser, men inte själva annonserna.

Nu har jag dock kommit på ett sätt att komma runt detta vilket jag är rätt nöjd över.
    Jag har helt enkelt skapat ett barnkonto, Lillen 12. Som den avslappnade föräldern jag är får Lillen använda alla appar han vill (men får inte installera nya, det går inte ändra). Han får titta på allt innehåll. Ingen filtrering eller skärmtidesbegränsning. Han är helt enkelt fri. Det fina är dock att eftersom lillen är ett barn visar inte Google reklam i gränssnittet. Google TV blir helt plötsligt rent.

Begränsningar:
    - Jag har inte lyckats starta sideloadade appar
    - Gränssnittet ser lite barnsligare ut
    - Gränssnittet saknar de flesta finesser och blir bara en launcher för appar (vilket jag ändå vill).

Det går naturligtvis att byta ut launchern med, men detta kan vara ett alternativ för den som inte vill göra det.
    App only mode i Google TV är också ett alternativ men det tar inte bort all reklam.

Ripleyonline, Buzz och Asawi gillar detta.
  2. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 063
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Du kan inte bara avinstallera Disney+ -appen, om den finns installerad?
    Jag får bara förslag från appar som finns installerade på min TV.

bernard gillar detta.
  3. Fooobaaar

Fooobaaar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Om det vore så väl. Appen är inte installerad. Disney+ är inte makerad som en service jag har i listan i inställningar. I nyare versioner av Google TV har Google valt att göra såhär. "Sponsrat innehåll" som de kallar det. Om din TV inte gör det så är mitt tips att inte uppdatera den.