Rekomendation på fast installation i bil

Discussion in 'Allmänt' started by Avarell_Dalton, Dec 22, 2011.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag söker till min far en fast installation Blutooth för handsfree i bil. Ingen man snäpper fast på solskyddet som man måste ladda emellanåt utan en helt fast.

Jag har surfat runt lite och det jag egentligen hittar är Parrot nån version men informationen är sparsam, ingår extern högtalare exempelvis. Själv kör jag en Motorola BT HF. En hideaway unit dit man kopplar ström, mikrofon och en högtalare. Dessa verkar inte säljas längre.

Tips emottages gladeligen

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

vad har han för bil? Samt vad får det kosta? Jag kollade på fast installation till min audi och räknade ihop att typ material enbart skulle kosta 6k men då skulle det funka att köra med knapparna på ratten.

Sent from my galaxy nexus with swedroid webinterface for free

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

4. Avarell_Dalton

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Han har en Volvo S80, osäker på årsmodell men runt -04 skulle jag tro. Det sitter en HF-sats i den som passade en gammal Ericsson med radiodämpning och samtalsljud ut i om det nu var vänster framhögtalare eller i alla.

CK3000 hade jag inte sett, får kolla närmare på den. Den verkade enklare utan display, gubben är 75år så vi vill hålla det enkelt :)

5. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

En del bilstereo har ju Bluetooth i sig som du kan ansluta mobiltelenonen till.
    Exempelvis den jag har får man dessutom en mikrofon till i paketet som du ansluter till bilstereon och drar upp och fäster på lämpligt ställe (tex A-stolpen). Man kan ju även då strömma tex musik från telefonen till stereon.
    Nu rekommenderar jag inte den bilstereon för den är inget vidare, men det finns en del andra som har bluetooth i. Huruvida det medföljer mikrofon till andra vet jag ej, men dte kan vara värt att kolla in.

6. Avarell_Dalton

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jo det skulle ha varit jävigt smutt att kunna byta ut stereon men det sitter ingen DIN-stereo i Volvo s80.

Det lutar åt en Parrot CK3100 i dagsläget. 120€ på mobilefun.co.uk Jag tror jag kan få ut ljudet i stereohögtalarna med den

7. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej Jag använder Parrot 9200mki, jag hade den innan min fru tog över den. men jag är jätte nöjd med den, det har kommit en ny vertion av den såg jag med svenska menyer i den, jag körde med usbminne till den så att jag kunde lyssna på musik, och den bryter när det ringer i telefonen, en nackdel med den är att om du får trafikinfo i radion så kan inte radion bryta musiken och släppa fram trafik meddelandet, det finns färdig adaptrar att köpa till olika bilsteror så det mesta är plugg and play, kolla på Ingeniörsfirman M.Sjöberg AB, så ser du vilka adaptrar som finns tillgänliga, det är dom så tar in parrot till Sverige
    mvh Herrn

8. Avarell_Dalton

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tack för tipset men som sagt är gubben 75 år så vi vill hålla det enkelt men jag ska kolla på den åt mig själv, kanske kan man få in den i stereon på min Volvo v50 my05

9. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    :) förstår,det är en del menyer att hålla reda på i 9200an, men som sagt jag gillar den och man får ljudet i dörrhögtalarna och det låter jättebra tycker jag
    Ha det gott