Jag är nöjd överlag med telefonen, dock är jag lite besviken över skärmen. Det är ingen recensent vad jag sett som haft några synpunkter på skärmen utan har lovordat den, men de har glömt påpeka de uppenbara problemen med skrämen vid låg ljustyrka och de uppenbara problem med "banding" som vissa nämner.
Om man är petig med bildkvalitén så bör man kanske tänka sig för innan man väljer denna telefon. Jag vet inte om det är kvalitetsproblem med skärmarna (dålig produktion) som kanske åtgärdas i senare revisioner, men de som säljs idag lämnar dock lite att önska.
Se följande tråd:
https://swedroid.se/forum/60407-gradassig-brusig-skarm-m-m.html
Visserligen är diskussionen lite spretig och tar upp uppenbara renderingsbuggar i mjukvara, men även själva hårdvaruproblemen med skärmen.
Själva bruset och "linjerna" som uppstår vid låg brightness är något som ALLA verkar lida av, så det är något man får leva med. Mina problem med ojämn ljusstyrka verkar dock vara begränsad till vissa telefoner, och är nog ett fabrikationsfel. Jag ska försöka byta ut den, kan återkomma med hur det går.
Last edited: 27 december 2011