Tips: Rekommendera GN eller inte??

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Tremere, 26 december 2011.

1. Tremere

Tremere Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Va tycker ni om telefonen så här länge, är den bra eller anus? Har läst lite ang GN o många verkar ha mycket buggar... Har en LG x2 nu men vet inte om jag ska ha GN eller Razr. Skriva gärna alla + ni tycker om luren o alla -...

2. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Underbar enligt mig, har inte märkt av några buggar alls
    Byte från en HTC Sensation.
    Ska jag tvunget klaga på något så e det nog vikten, tycker den e lite väl lätt

3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Ja. Den är att rekommendera.

Jag har läst i trådar här där en del klivit från Razr till GN och de har inte haft något att
    gnälla om. Sök på razr i denna del av forumet så ser du. Tror det var i användarrecensionerna jag såg det i.

// A

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

5. wigge70

wigge70 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tycker min GN är riktigt härlig :-) gick från min desire till denna ,hoppas bara aty appar uppdateras så dom går att köra på ics ...mendet blir nog fler & fler ...

6. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det är bla. därför nexusserien finns, för att utvecklare ska hinna uppdatera sina appar innan ICS (t.ex.) släpps till resten.

Jag kan rekommendera telefonen, om personen jag rekommenderar till vet vad det är och inte förväntar sig en iPhone. Orkar man pilla och fixa lite så är Nexus oslagbart enligt mig, är man dessutom lite tekniknörd blir det inte sämre.

7. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Har en o2x och en GN..

Skillnaden?
    GN har bättre batteritid
    GN med ICS flyter på extremt mycket bättre
    GN Krashar inte
    GN är mycket skönare att hålla
    GN FUNGERAR SKITBRA jämförts med o2x
    GN har riktigt bra ljud till lurarna
    Allting på GN känns mycket snabbare... surf, spel, market osv!
    Trots Amoled är skärmen najs p.g.a upplösningen.

De enda problem jag har haft är att vissa appar krashar med ICS, men det är inte många och det är inte konstigt med tanke på det nya android som förövrigt är SJUKT NAJS.
    Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en telefon med 2.3 i dagsläget.

Sitter du o surfar / spelar i 4+ timmar så kommer du nog få batteriproblem dock, men det är iofs inte konstigt.

Dessutom är det ju Google telefonen, dvs den har inte LG i ryggen som är full av koskit. Det kommer uppdateringar...

8. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det dör nog de flesta laptops också av ;)

9. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har inte haft en bugg hlr :) sjukt nöjd med luren :)

10. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag är nöjd överlag med telefonen, dock är jag lite besviken över skärmen. Det är ingen recensent vad jag sett som haft några synpunkter på skärmen utan har lovordat den, men de har glömt påpeka de uppenbara problemen med skrämen vid låg ljustyrka och de uppenbara problem med "banding" som vissa nämner.

Om man är petig med bildkvalitén så bör man kanske tänka sig för innan man väljer denna telefon. Jag vet inte om det är kvalitetsproblem med skärmarna (dålig produktion) som kanske åtgärdas i senare revisioner, men de som säljs idag lämnar dock lite att önska.

Se följande tråd:
    https://swedroid.se/forum/60407-gradassig-brusig-skarm-m-m.html

Visserligen är diskussionen lite spretig och tar upp uppenbara renderingsbuggar i mjukvara, men även själva hårdvaruproblemen med skärmen.

Själva bruset och "linjerna" som uppstår vid låg brightness är något som ALLA verkar lida av, så det är något man får leva med. Mina problem med ojämn ljusstyrka verkar dock vara begränsad till vissa telefoner, och är nog ett fabrikationsfel. Jag ska försöka byta ut den, kan återkomma med hur det går.

Last edited: 27 december 2011
  11. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det är en pentile skärm, dock upplever jag inga problem som man kan vänta sig av den, om man håller sig över 25% ljusstyrka, jag ligger vanligtvis på 75% och tycker det är det mest bekväma. Jämfört med andra pentile skärmar är den en ren fröjd, och ärligt talat är det den bästa skärmen jag sett på en telefon.

12. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

MEn det förutsätter att du ställer styrkan manuellt. Har man den på Auto vill den ofta dra ner brightnessen helt i botten, vilket alltså skapar exakt de problem som skärmen lider av. _Det_ i sig är ett ganska stort problem anser jag. Dock finns det diverse fixar man kan köra om du låser upp bootloadern och byter kernel och härjar.

13. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    tycker luren är helt grym men jag är besviken på medföljande headset.. ljudet låter platt å livlöst.. inte alls som lurarna som följde med SE X10 som nästan är oförskämt bra i min mening.. nån annan som upplever samma sak med medföljande lurar eller är mina bara kass ?

14. meatsushi

meatsushi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Överlag tycker jag att telefonen är riktigt schysst. Gudomlig att surfa med, tack vare den feta displayen och ICS. Batteritiden som många klagade på i början tycker jag själv är skaplig, trots periodvis intensivt surfande och spelande.

Det mest negativa med telefonen är den klena vibratorn, har vid ett fåtal tillfällen missat inkommande samtal trots att telefonen legat i framfickan på mina förhållandevis tajta jeans. Och som andra påpekat är skärmen kanske inte så fulländad som många vill få det till; förutom bruset vid lägre ljusstyrkor (kan påpeka att jag själv inte upplever det som särskilt irriterande) tycker jag att vissa röda färgtoner kan te sig aningen övermättade.

15. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hm, sett några som inte gillar vibratorn.. Jag tycker den känns bättre än min N1, inte samma känsla dock, GNex känns intensivare.

Ang. Färgtoner så är det många som "klagar" på att färgerna inte är tillräckligt mättade, detta är ett medvetet val för att det ska se naturligt ut vilket jag tycker lyckas bra.

Lite svårt kanske, men är det något specifikt som ser övermättat ut? Har sett diverse skräckexempel från andra telefoner, men GNex håller sig bra såvitt jag sett iaf.

Det absolut värsta med skärmen är gradients, förutom det är det den bästa skärmen jag sett i en telefon.

16. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag tycker att GN är helt underbar. Har haft den i nästan två veckor nu och är otroligt nöjd. Skärmproblemen som folk pratar om upplever inte jag som störande. Den kan vid grå bakgrund visa en något brusig färgbild och svaga horisontella linjer, men det är inget som stör tycker jag. I övrigt så är skärmen helt fantastisk!!! Fantastisk ljusstyrka, grymma färger (den visar rött alldeles perfekt, och alla andra färger för den delen)!

Telefonen är sjukt snabb och ICS är helt underbart. ICS har lyft android till en ny nivå, så mycket snabbare, så mycket bättre. Skulle heller inte titta på en telefon med 2.3 längre.

Det enda jag tycker är lite dåligt är kameran när man ska ta mörka bilder. I dagsljus är den jättebra, men i mörker helt usel. Så om man sätter STOR vikt vid kameran så skulle jag titta efter en annan telefon. Men som tur är så är det inte en dealbreaker för mig, tar inte så mycket kort. Ett plus med kameran dock är att den är så snabb.

Batteritiden har efter några laddningscykler blivit mycket bra. Men det är klart att man alltid vill ha mer :)

Skulle ge den 8,5 i betyg av 10, där 1 poängs avdrag är pga kameran, om den hade varit bättre så är det 9,5...

17. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag rekommenderar den absolut. Den är precis som sägs så många gånger förut den absolut bästa telefonen som går att köpa idag. Självklart brister den med vissa delar som kameran och en del är inte nöjda med vibratorn och skärmen, men jag är nöjd med i vårt fall de delarna. Jag tycker att det är bekvämt att det blir grått när man inte har full ljusstyrka och ser det inte heller som något konstigt. Pentile är inget jag någonsin har lagt någon större tanke vid. Den är så pass högupplöst att det inte är något som syns.
    Det enda jag ogillar med den är faktumet att Samsung verkar styra över mjukvaran på många telefoner. Det ger en olustig känsla över att uppdateringar dröjer utan förklaring. Jag måste inte alltid ha senaste och kan stå ut med att vänta någon vecka, men när det gäller säkerhetsuppdateringar vill iallafall jag veta att de kommer ut så snabbt det bara går.
    Sen verkar den vara lite kinkig på laddarna, för den har hängt två gånger i min SE laddare. Jag använder den dagligen då det är längre sladd på den, så det tillhör inte vanligheten. Det är ändå lite tråkigt när det sker.
    Kan bero på att den är lägre effekt ut på. Troligen beror det på ett mjukvarufel.

Sent from my Galaxy Nexus

18. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

doktorn, känner telefonen igen SE laddaren som USB eller AC?

För övrigt är nog den största besvikelsen materialvalet, men det är en samsung helt enkelt och för att vara samsungs avkomma är GNex en av de telefonerna med mest kvalitetskänsla.

Hur som helst hade jag gärna tagit emot teflonbaksida som på N1 (mjukt, greppvänligt, slitstarkt) och en metallram, känns mer solid helt enkelt. Men GNex märker jag knappt av när den är i fickan trots sin storlek och det är ju pga att den är så lätt, tunn och böjd :)

19. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag laddar min med min HTC-laddare, har samsungladdaren på jobbet. Har inte märkt av några problem av det. Verkar konstigt om laddaren orsakar en hängning.

20. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det är några som fått det problemet. Riktigt skumt. Jag laddar med min HTC laddare utan problem, vickar lite i sidled bara. Tillhörande är ju kort så man blir helt blyg.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk