Rekommenderade ICS-appar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av RazerBlader, 18 maj 2012.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan!

Det jag undrar är om det finns några ICS-appar som rekommenderas utöver de som är med i ICS ifrån grunden då dessa inte tillfredsställer mina behov?

Det som jag söker framförallt är webbläsare och SMS/MMS-app.
    Och de kriterier jag har som inte nuvarande appar uppfyller är följande (Observera att jag har en Xperia Play om det tillför något):

• Snabbare flyt i SMS/MMS-appen samt webbläsaren (ligger på runt 1GHz och SMS-appen går segt så inåt helskotta, inte ens en överklockning upp till 1,5 GHz har större inverkan, och batteriets batteritid sjunker drastiskt :ehm:)
    • Vill slippa kopplingen till Google sites i webbläsaren då jag försöker att undvika Google i den mån det går (ironiskt tänker ni med tanke på att det är Google som ligger bakom Android, men jag ville först och främst ha öppenheten, och avinstallerar allt vad jag kan i systemväg för att slippa att storebror vakar över mig för att få riktade annonser med mer)
    Notis:
    Förlåt mig om det redan finns en liknande tråd, men jag kollade igenom de första sidorna av det här forumet men kunde inte hitta något som redan tog upp detta ämne.