Problem: Remote desktop

Diskussion i 'Chrome OS' startad av KarlTomas, 4 okt 2023.

1. KarlTomas

KarlTomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej, jag undrar om det är någon som vet hur man får remote desktop att fungera på en dator med Chrome OS?
    Vi har en chromebox ansluten till en skärm på jobbet och som jag ibland vill uppdatera med information, den står och tuffar på som en whitebord och jag kör Google Presentationer för att visa aktuell information.

Jag har aktiverat Linux på den och laddat hem officiell remote desktop för Debian och installerat.
    När jag kör igång det programmet får jag upp 2 val, men inget går att köra. Händer ingenting....

Har även sökt efter andra tredjepartslöningar (gratis alternativ), men utan framgång.

Det funkar att "be om hjälp" via Chrome OS och ansluta via min pc, men då måste jag göra det vid varje tillfälle och springa fram- och tillbaka mellan datorer och det är ju just det jag vill slippa.

Någon som kan vägleda eller har förslag på lösning?

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Sök på VNC, finns flera olika varianter av program som använder det protokollet, jag har inte använt den som server på Chromebook men fjärrstyr Windowsdatorer från min Chromebook, det borde fungera åt båda hållen.

3. phattrance

phattrance Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 432
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
  4. KarlTomas

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska kolla

5. KarlTomas

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Detta kräver Windows eller Mac
    Datorn kör Chrome OS därav problemet.

Men det kan kanske funka om jag installerar remote desktop i Google play, men det kanske bara blir mobil version av det hela.
    Provar imorgon...