Remote push of applications?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Tordan, 22 okt 2010.

1. Tordan

Tordan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, är ingen utvecklare så jag kanske använder mig av fel termer. Jag är nyfiken på om Android tillåter att man remote triggar nedladdning av applikationer? Anta att jag har ett litet företag och vill att mina ambulerande säljare skall ha smartphones med samma uppsättning applikationer. Jag vill kunna välja vilka applikationer de skall ha och sedan kunna uppdatera deras telefoner utan att behöva samla in dem och manuellt uppdatera dem, eller "lita" på att respektive person själv lägger in och konfar appen korrekt.
    Skulle det gå att skapa någon sorts webservice där jag kan managera ett antal telefoner eller skulle det kräva att varje telefon har en app där respektive användare gör detta val själv, men sedan själva nedladdningen/installationen sköts av denna "management-app"?
    Nu är jag visserligen på ett Droid-forum, men känner ni experter till eventuella skillnader mellan OSen för Android -Iphone - Symbian i detta område?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag vet bara att google själva har möjligheten. Men med deras slogan och med tanke på säkerhet tror jag det inte går att göra så. Inte öppet i alla fall.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

4. Tordan

Tordan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket, ser ut som om visst av det jag funderar efter kan göras.