Remote Uinput Service

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Heavy, 21 jun 2012.

1. Heavy

Heavy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet vad servicen i rubriken gör för något?
    Jag har under junimånad (sen jag uppgraderade Spotify) slagit i datataket två gånger på tre veckor, normalt sett är jag aldrig i närheten av det trots att jag brukar lyssna på Spotify när jag tränar och även ser hela matcher på Viaplay.

Jag installerade My Data Manager som genast pekade ut Remote Uinput Service som datakäkaren. Spelade en låt på Spotify (Spotify gjorde då åt 600kb) och den där tjänsten över 6mb. Det där blir ju ohållbart i längden.

Jag har även bytt Bluetooth-headset under tiden men den gör väl knappast åt någon data.

2. Heavy

Heavy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag insett att Spotify är oskyldigt. Den här tjänsten börjar prata med någon för glatta livet så fort jag drar igång en app.

Startade Expressen och vips så åt den 10mb data.
    Startade GP och samma sak där.

Något lurt är det. Någon som känner till något likande?

3. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

4. Heavy

Heavy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast då måste man roota (korrekt uttryck?) telefonen och det vet jag dels inte hur man gör och är dels inte så sugen på att pilla med saker jag inte förstår :-)

5. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jag förstår... Tog lång tid innan jag vågade roota men har inte ångrat det.

Har inget bättre svar än att göra testa en totalåterställning.
    Detta är vad jag skulle gjort. Problemet är all efterarbete med att installera omappar osv.

Hoppas det är någon annan som har någon idé, för jag går bet (står inte mycket om man söker heller).

6. Heavy

Heavy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, jag sökte med och hittade egentligen bara det du länkade till. Jag har avinstallerat samtliga appar som jag installerat under juni då felet uppstod. Har även tagit bort Spotifywidgeten för jag ser att Spotify använder väldigt mycket datatrafik trots att jag inte lyssnar på musik. Får se om det gör någon skillnad.