RemoteDroid - Telefonen som touchpad till datorn

Discussion in 'Applikationer' started by Victor, Aug 7, 2009.

1. Victor

Victor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är nog inte den första som hittat appen men jag hittade inget på forumet om den och tycker att den är helt underbar.

Appen hetet RemoteDroid och gör att man kan använda telefonen som mus/tangentbord till datorn.

Den består av två delar,
    serverdelen körs på datorn och kan laddas ner på http://www.remotedroid.net/
    och client appen körs på telefonen och kan laddas ner på market vid namn RemoteDroid

Mer info och videodemo finns på http://www.remotedroid.net/

För att få fram tangetbordet så håll bara inne "Menu" så kommer det fram, funkar förövrigt överallt i android.

För att scrolla så är det bara att använda trackballen.

Last edited: Aug 7, 2009
  2. chrios

chrios Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Tack för tipset!

Har ni dock en bra brandvägg så blockas detta så stäng av brandväggen om det inte fungerar :) Tråkigt att han inte skickade med vilken port den använder för då hade man bara kunnat använda den :)

4. perssons

perssons Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerade riktigt bra det programmet, en vidareutveckling hade varit att se skärmbilden i telefonens fönster :) Hade man kunnat styra datorn var man än var. Någon som vet om det kanske redan finns?

5. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl bara kolla i brandväggen vilken port som appen försöker komma igenom när du kopplar upp dig och sedan öppna den porten i brandväggen

Alt släppa igenom all trafik i från samma IP-range på ditt eller subnät i brandväggen, vilket nu fungerar bäst för dig.

6. okänd

okänd Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har kört med gmote sen flera månader tillbaka men innan jag skaffade gmote provade jag remotedroid. Underbart att fjärrstyra min laptop när den är kopplad till TVn. Så mycket bekvämare än att resa sig upp och gå fram till datorn.

Om du ska spela upp lite mer krävande material (t.ex. video i 1080p eller filer som använder Advanced SubStation Alpha för textning) så räcker inte den inkluderade versionen av vlc i gmote riktigt till (för mig i alla fall, behöver mitt coreAVC och VSfilter samt FFDSHOW) så man får ta och modifiera en textfil som hör till programmet så den startar vilken spelare du nu skulle föredra istället. Finns bara instruktioner för windows på deras hemsida dock. Men detta hör inte till ämnet.

7. Victor

Victor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jodå det finns redan en handfull apps för det, för att få igång det så måste du först installera en vnc server på datorn, t.ex UltraVNC. sen kan du ladda ner någon av vnc klinenterna som finns på market, bara att söka efter vnc så får du upp ett par stycken. vet inte vilken som är bäst just nu men bara att pröva sig fram :) har för mig att Remote VNC Lite är bra.

8. martinh

martinh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

UDP port 57110. Står det på support delen på tillverkarens sida.

9. entoke

entoke Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det trevligaste med gmote är ju att man kan streama musik från sin dator till telefon.