"Ren" Android lur

Diskussion i 'Allmänt' startad av plasebo, 9 okt 2012.

1. plasebo

plasebo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är på jakt efter följande egenskaper

* Kryptering av luren via Android inbyggda funktioner.
    * En leverantör som uppdaterar Android regelbundet, framförallt avseende säkerhet.
    * Ej bloated med junk appar flashigt joxx. (Har haft en HTC....)

Finns det en sån lur? Måste man root:a och pilla själv :(

Var inne på Galaxy Nexus men den känns gammal, och vet inte hur det är med uppdateringar till denna?

Någon som har några alternativ?

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är det en "ren" telefon du vill ha så är det Nexus som gäller.

Ryktena börjar väl snurra om en ny Nexus kommande månader så det kan vara värt att vänta. Dock är Galaxy nexus en mycket trevlig telefon med JB.

Annars får du köpa en s3a eller liknande och flasha in Cyanogen mod 10 eller liknande.

3. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag var inne först att köpa en Galaxy S3 men det var något som kändes fel på något sätt och hade ögonen på Galaxy Nexus också, och det var den jag köpte. Jag köpte min i Juli månad från Netonnet för drygt 3500:- något. Tyckte att det var billigt för en vass telefon med tanke vad man får pröjsa för en schysst telefon idag. Har inte brytt mig sådär jätte mycket om uppdateringarna, men visst är det trevligt att få dom före alla andra. När jag förste köpte telefonen och startade den så fick jag direkt en uppdatering till 4.0.4 (tror jag). Sedan dröjde de ett tag innan 4.1 Jelly Bean släpptes för Nexus telefonerna. Jag är sjukt nöjd med Galaxy Nexus, schysst telefon, smidig i handen, kanske inte bästa kameran men det är inte så viktigt för mig. Sedan kan man ju aldrig veta när leverantörerna börjar skicka ut uppdateringar. Om jag var du skulle jag nog vänta på den nya Nexus telefonen. Sägs ju om att det är LG som ska få göra den. Aldrig ägd en LG telefon, men kan säga att det är mycket kvalité i deras produkter. Har TV och hemmabiosystem från LG och det är toppen. Men som sagt, det är smaksak vad man tycker om och inte. Älskade min Xperia Arc innan och sa till mig, jag byter aldrig till en annan telefon, men vad hände? Köpte en Nexus som fungerar utmärkt.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 255
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Köpte också en Nexus för cirkus en månad sedan. Nöjd som in i helvete. Skulle inte tro att du behöver nyare hårdvara till något. Nexus med Jelly Bean är det fint flyt i speciellt stock.

Vill du ha en ren upplevelse är det enbart Nexus som gäller. Det går väl att lägga in Jelly Bean på andra lurar men jag tror inte det fungerar riktigt lika bra då. Ren Jelly Bean gör sig bäst på en Nexus.

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Om vi ska säga såhär: Just nu på marknaden finns INGEN lur som kör android så smooth som en Galaxy Nexus. Inte ens tipptopptelefoner som Galaxy S3 eller Note 2. Alla Samsunglurar utom Nexuslurarna är fyllda med flashigt jox som upptar runt en gigabyte i total storlek.

Säger jag som äger en SGS3 men i många fall saknar jag min Gnex.

Om man inte bryr sig om hårdvara, så är en Galaxy Nexus med Jellybean det du ska ha. :)