Rengöring av Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Wolfie, 26 apr 2011.

1. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej, jag har stört mig en längre tid på att min silver desire har blivit missfärgad. Vad kan man använda för att rengöra plasten med så att man får fram silver färgen som blivit beige aktig?

Även om man köper ett nytt back cover så kommer ju nyansen skilja sig med front cover, om man inte kan rubba upp den med något.

Jag har också en komplett svart house casing (svart skal, bak och front + knappar) men har inte vågat byta den då det ser rätt komplicerat ut på youtube. Finns det någonstans man kan lämna in den för byte? (vet att garantin ryker)

2. diaboli4life

diaboli4life Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag bytte min Display för 4 månaders sedan mha diverse youtube filmer och guider, tyckte inte det va överdrivet svårt. Dock har jag upptäck att det kommit in damm under displayen nu vilket är hyffsat störande i soljus.

3. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hmm finns det något mobil verktyg kit att köpa tro, har ett för dator, sen ska man fästa displayen med dubbel häftande tejp då man flyttat över kamera och mic och dom där små grejorna till det nya front chassiet. Men ska det vara någon speciell tejp?

4. diaboli4life

diaboli4life Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gjorde som så att jag beställde detta i samband med skärmen (dubbelhaftande tejp plus verktyg) sök på trasig display här i forumet så hittar du trådar som berör olika sidor för detta, om inte kan du köpa mitt kit för en billig peng :-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag kan köpa ditt för en billig peng, har du någon tejp kvar?

Edit: en på jobbet hade verktyg, så jag behöver inte köpa något. Men tack endå Satan. :P

Last edited: 28 apr 2011