Fråga: Rensa min S20 totalt?

Discussion in 'Galaxy S20' started by mezzo, Jul 16, 2024.

1. mezzo

mezzo Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Blue

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Blue
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 920 för kriser
    ROM:
    Win10 nåt
    Platta:
    Asus Zenpad 10
    Jag vill börja med att säga att jag har gjort en factory reset men i princip inget rensas från telefonen.

Jag har använt min S20 i flera år, jag uppgraderade från en S9+ och gjorde en Samsung Smart Switch, jag gjorde det även med telefonen jag hade innan det.

Nu finner jag att mitt interna minne sakta men säkert tar slut. Jag har ett sd-kort på 128gb och där sparas bara 8gb data. På mitt enhetsminne är jag uppe i 84gb använt. Jag tar inte mycket bilder och knappt några videos men kameran är inställd att spara på sd-kortet.

Jag vill göra en total systemrensning där Facebook, Messenger och all annan skit tas bort helt för att sedan installeras från Play Store igen men när jag gör en systemåterställning så är de kvar - jag behöver inte ens logga in på dem. All data är sparad.

Jag vill rensa telefonen på precis allt och sedan göra 'rena' installationer av alla resurssugande appar där jag är säker på att jag kan befria tiotals gb data som har samlats genom åren.

Hur gör jag detta på grundligast möjliga sätt? Jag har försökt att starta i Android Recovery mode men alla kombinationer av att starta med volym upp eller ner fungerar inte. Går det att tvinga från en uppskattad telefon på något sätt?

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Apparna kommer du nog inte få bort eftersom dom är förinstallerade på telefonen, men du bör kunna få den till det läget den var när den köptes.

Skall du till recovery måste du ansluta telefonen via usb till en dator (nytt sen en tid tillbaka) och sedan startar du med att hålla inne power och volym upp, går att släppa knapparna när du ser första loggan eller så bara håller du kvar tills du är i recovery.

SD kortet bör du plocka ut under tiden du gör återställningen, vill du rensa det också kan du göra det i efterhand eller via en dator.

Tänk på att du måste troligen ange google kontots lösen efter den är återställd, om du inte logga ut från det innan.

jnsson and Kristy like this.