Rensa upp i /system?

Diskussion i 'Allmänt' startad av LaZe, 15 september 2010.

1. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena!

Förut satt jag alltid maniskt och försökte rensa bort skit jag inte använde från /system/app för att få mer plats för apps. Kunde va allt från htc widgets till twitter.
    Numera har jag insett att /system och /data är olika partitioner.

Finns det nånting att vinna på att ta bort system apps? Jag menar, så länge de inte körs eller drar något ram minne så kan de lika gärna ligga kvar.

Last edited: 15 september 2010
  2. CJ954RR

CJ954RR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Enda fördelen är väl att du får lite mera plats i det interna minnet.

Kör du med custom-rom? Jag gör det och brukar alltid rensa ut onödiga apps och widgets som jag inte använder innan jag flashar, mest för att jag stör mig på att dom ligger i menyn :P

Edit: ser att du kör med custom rom...

Men som sagt, man får lite mer utrymme, det är väl allt :)

3. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Visst, du får mer utrymme i /system partitionen, men du kan ju inte använda det extra utrymmet på nått enkelt sett. Du får t.ex. inte mer plats för apps från market (som lägger sig i /data-partitionen)

Sen klart man kan rensa ut för att få bort ikoner man inte använder från program-menyn men med launcherpro kan man gömma dem utan att behöva ta bort appen.

Från och med nu är det slut för mig med att sitta i adb och plocka bort skit :)

4. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag plockar bort appar för att jag inte vill ha massa skit som autostartar så fort jag startar telefonen. Kan visserligen stängas av med Autostarts som jag pratade om i nån tråd men känns ändå onödigt att Acer Sync, Acer Update osv ska va igång hela tiden...