Rensade kontakter fick otrolig speed!

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av marcuspresident, 10 sept 2010.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har stört mig på den sega telefondelen i telefonen. Kunde ibland ta över en minut för att ringa ett samtal. Gick in i hantera program och rensade i kontakter. Sen synkade jag om mitt gmailkonto. Det tog iofs rätt lång tid men sen blev telefonen som värsta ånraketen i speed. Måste ha varit det som spökat för mig i flera månader...puuhh vad skönt.

marcus

2. Equinoxe

Equinoxe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade du enormt många kontakter eftersom det gjorde en sådan enorm skillnad eller tror du något annat spökat?

Jag höll på att bryta sönder Spican just på grund av segheten. Det blev värre och värre med tiden. Det gick så långt att jag sa till sambon att "nu ska jag f*n köpa iPhone4". På kvällen läste jag om multitouch och ville testa det på Spican och rootade den för första gången. Jag bakade ihop en Samdroid Kitchen-mod och sedan dess har telefonen varit helt fantastisk. Menyer är snabba och man behöver inte vänta mer än någon sekund innan man får upp kontakterna eller knappsatsen. Batteritiden förbättrades avsevärt och nu håller den bortemot fyra dagar trots sync, lite surf, app-användande och ringande.

Jag kan inte fatta vad som tidigare varit fel. Jag har hela tiden uppdaterat med senaste firmware, men segheten och den dåliga batteritiden gjorde aldrig någon skillnad.