Tjenare Swedroids! Hade oturen att tappa min mobil igår, har fått en spricka i övre hörnet och en repa mitt i skärmen. Inget som syns rakt framifrån men vinklar man mobilen lite så syns det, ganska irriterande. Hur som helst, var kan man lämna in sin mobil och komma så billigt undan som möjligt? Det är bara glaset som behöver bytas, är det möjligt eller måste de byta allt? Vad säger man till hemförsäkringen?
För det första tror jag inte alla hemförsäkringar täcker olycksfall. Så det blir väl första frågan om du ringer. Har du olycksfall är det bara att fråga hur ni ska fortsätta därifrån. Normalt sett är det inga monster som sitter och svarar. Några möjliga alternativ på fortsättning Du får lämna in den för kostnadsförslag Du får skicka den till försäkringsbolag Du får lämna in den för reparation och därefter skicka in en kvittokopia. När min dotter badat sin iphone 3gs satte de direkt in 2700 på mitt konto Jag fick skicka in telefonen till förs.b. När ny telefon inhandlats ersattes resterande del upp till 6000 minus självrisk 1500.
Får jag fråga eller snarare be dig om en sak, om det blir så att du får en ny skärm kan du testa repa den och se hur lätt den blir repad för den verkar ganska reptålig