[Reparation] Efter fuktskada - bränd krets sabbar touchen.

Discussion in 'Allmänt' started by -WR-, Sep 13, 2011.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Efter att ha drabbats av en fuktskada (läs om olyckan här) på min Desire S har nu den gode mannen på Colar AB gjort allt han kunnat för att fixa telefonen. Det återstår bara ett problem. "Touchen" på skärmens övre del, där notifieringsraden är, reagerar inte alls eller reagerar väldigt dåligt. Exempelvis kan jag inte bara dra ner notifieringsraden. Och när jag skriver i landskapsläge så reagerar inte bokstäverna längst ut till vänster.

Verkstadskillen på Colar säger att han ser att kabeln (eller kretsen eller vad det nu var) på moderkortet verkar skadat, men att han inte göra något åt det, eftersom han inte har tillgång till nya moderkort.

Min fråga till er, kära Swedroidianer, är om ni vet hur jag ska gå tillväga med det här? Var kan man få tag på moderkort till Desire S? Eller finns det annat sätt, kanske att man omkalibrerar skärmen?

Alla tips, råd, funderingar, kallprat är välkommet. :)

//WR
    HTC Desire S

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Lite kallprat från mig då ;)
    Frugans Legend blev äggskadad för en vecka sen, låg i en kasse med bla en äggkartong & två ägg gick sönder.

Till en början så var den heldöd men nu lider den av samma problem som din, skärmen är död längst upp. Jag har inga råd att ge dig annat än det jag gjort, utnyttja hemförsäkringen. För att kunna göra det så måste man ha allrisktillägg, självrisken ligger på 13-1500 beroende på bolag.

Jag har pratat med bolaget idag & förväntar mig pengar inom två veckor. Om du har möjlighet så är det den bästa lösningen, annars så vet jag tyvärr inte.

Edit : Ser nu i din andra tråd att du inte har allrisktillägg, synd :(

Kan rekommendera att du skaffar det, jag har utnyttjat det vid tre tillfällen på 6 år & dom har alltid varit mycket tillmötesgående.

Last edited: Sep 13, 2011
    underbrallan and -WR- like this.
  3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det är skitsurt att jag missat allrisken. :(

Tack för inspelet dock . ^_^