repfri display

Diskussion i 'Desire HD' startad av 850-t5, 7 oktober 2010.

1. 850-t5

850-t5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

varför kommer det sig att Desire inte har en repfri på deras nya utgåver?

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.490

MINA ENHETER

Desire HD har glasdisplay, lika hård som alla andra glasdisplayer.
    Blanda inte ihop hårdhet ock styrka mot stötar där det senare hjälps av att använda sk gorillaglas. Dock är skillnaden mellan dom vanligaste glasen för displayer och gorillaglas inte speciellt stor... annat än i Cornings reklam.

3. 850-t5

850-t5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

så jag ska tolka det som att det tål lite repor osv.. att dem inte är så speciellt känsliga?

4. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glasdisplay? Vilken trevlig nyhet! Något som jag missat totalt :D

\o/ Banzai!

Till OP:

Jag tror inte HTC skulle begå en sån stor miss att släppa en telefon som blir repig efter en vända i byxfickan!

Ett tips är att införskaffa ett displayskydd som i stort sett alla springer runt med. Och med displayskydd menar jag inte en ful jävla grunka som du gömmer telefonen i, utan en slimmad tunn plastfilm som du lägger på displayen. Gör du det rätt så märks det knappt att du har på ett skydd.

Last edited: 7 oktober 2010
  5. gcarlbark

gcarlbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Behövs det verkligen någon typ av skydd på dessa moderna typer av glasskärmar? Själv har jag för tillfället en HTC Touch Pro med en plastskärm som inte är speciellt hård. Trots det har jag bara fått en minimal repa under 2 års normalanvändande. När jag ser videor såsom denna känns det inte aktuellt med skärmskydd. http://www.youtube.com/watch?v=LYZF0e3HVaI

Vad tycker ni?

6. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kört med desire utan skydd sen rlsdagen, inte en enda repa. Har den i byxfickan eller jackfickan.. Men jag är noga att inte stoppa nycklarna i samma ficka....

dom blir ju så sjukt fula med skydd på....alla telefoner..

7. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har själv en Hero som jag haft i över ett år. Körde med displayskydd de första månaderna när den var ny men tog bort det efter ett tag eftersom jag tyckte det försämrade känslan i skärmen.
    Har inte fått en enda repa i skärmen utan den ser ut som ny, vilket är mer än man kan säga om övriga telefonen som börjar bli lite kantstött.
    Tror som sagt inte HTC, som gjort touchtelefoner i så många år, gör bort sig på en high-end telefon som denna.

8. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kommer att köpa displayskydd, en billig investering när man är som mig och är efterklok hela tiden.

Har haft displayskydd på min magic hela tiden, känslan blev faktiskt bättre med de jag haft till min. Beror nog mkt på vad man köper för något.

Lirade ju fotbollsgolf med nycklarna och mobilen i samma rygga, så efter det fick jag byta skydd då det gick hål. Kan ju bara fundera hur den sett ut ala naturell ;P

9. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu råkade jag snubbla över en video (http://www.youtube.com/watch?v=DEdeqp-Jgxg) där personen säger att det är en plastskärm?

Yrar han bara?

10. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.490

MINA ENHETER

Ja, han svammlar. Plast och kapacitiva skärmar funkar inte