Problem: Repor innanför glaset

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Nordis, 7 apr 2012.

1. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min första HOX var jag tvungen att DOA pga alldeles för stor glipa mellan ramen och glaset. Den jag fick i utbyte var en vit HOX, det första jag granskade var självklart om den har någon glipa. Det har den, dock betydligt myckte mindre än den första. MEN, idag såg jag till min förfäran att hela insidan av glaset är alldeles repigt. Det ser ut som att det ska sitta någon mörk beläggning på insidan (som ska motverka reflexer?) men att den är bortskrapad på stora delar av glaset. Man ser det väldigt tydligt när det är starkt ljus mot skärmen.

Så tyvärr kommer den här åka in på DOA även den så fort påsken är slut. Mycket tråkigt eftersom jag gillar telefonen.

Är det någon annan här på swedroid som har samma problem med sin? Jag läste en tråd på XDA där det var några som hade det här problemet.

Nu när min andra HOX ska in på DOA, "måste" jag ta en likadan telefon i utbyte eller kan jag säga att jag har tröttnat på alla dessa hårdvarufel och vill ha någon annan modell istället? För varje DOA tar ju massa tid för mig att ordna så det är ohållbart med mitt jobb att åka till butiken hela tiden på grund av defekta produkter.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

2. CaptainObvious

CaptainObvious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du möjligtvis tagit en bild på problemet som du kan posta? Lämnade in min idag på THP för något skumma märken på mitt glas eller under glaset, skulle vara intressant och se om det är något liknande.

3. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Dessvärre gjorde jag inte det och telefonen är redan DOAd. Men det såg väl egentligen inte ut som repor utan mer som att det var någon hade skadat områden på insidan av glaset. Vid en snabb blick såg det ut som skärmen var skitig på vissa områden på utsidan men i rätt belysning såg man att det satt på insidan.

Hur såg ditt ut? Du kanske är bättre på att förklara fenomenet än vad jag är. :)

4. CaptainObvious

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag postar en bild på mitt problem :) Så kan du bedömma om det är något liknande.. lämnade också in min men fick aldrig någon ny då jag fick besked att det inte var TPH som bedömde DOA eller inte utan Anovo. Fick du en ny direkt eller var Anovo tvungna att bedömma det först innan det skickades ut en ny?

Har fler bilder, massa fingeravtryck för att visa hur det ser ut. Dessa syns inte om skärmen torkats av med typ microfiberduk och är helt ren. Dock under starkt sken under lampa ser man det....och när skärmen är lite flottig från fingeravtryck naturligtvis.

http://dl.dropbox.com/u/72484315/IMG_0945.JPG

Från annan vinkel (fortfarande massa fingeravtryck för att visa)
    http://dl.dropbox.com/u/72484315/IMG_0951.JPG

Last edited: 13 apr 2012
  5. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo ungefär så där såg det ut på min också, dock var mina skador betydligt mer ojämna i kanterna eller vad man ska säga. Men bortsett från det var det likt.

Vid DOA ska den bytas ut direkt, den ska INTE skickas till Anovo. Han/hon du pratade med på TPH gjorde helt fel där tyvärr. Butiken ska DOA din gamla telefon direkt till HTC och du ska få en ny på plats om dom har den i lager alternativt få en ny direkt dom får sin nästa leverans.

6. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

wtf? Det värsta jag sett!

Såg det ut sådär när du köpte luren? innanför glaset dvs?:mad:

7. CaptainObvious

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var butikschefen jag köpte luren av och även han jag lämnade in den till.

2st inlägg från mig i en annan tråd:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=974189#post974189
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=975595#post975595

Faktum ÄR att det var fläckar över större delen av skärmen under skyddsplasten första gången när jag lyfte den lite försiktigt (läs länkarna ovan). Eftersom jag hade bråttom till jobb så gnugga jag lite över en av fläckarna i vänstra, övre hörnet och dom verkade ju försvinna så mina tankar var att "äh, jag måste inte vara så kräsen jämt..det är säkert lugnt".

Eftersom jag hade bråttom till jobb, hade gnuggat lite på en fläck så satte jag luren på laddning hemma under tiden eftersom den verkade inte ha något batteri öht när jag tog upp den ur förpackningen och försökte starta den. Dom där vita flärparna på sidan om förpackningen satt ju helt löst också och även pappersbandet runt lådan var lite halvskabbigt.
    Jag kom iaf hem sent på kvällen (runt 00:00) och var ivrig att sätta igång den första gången.

Satte igång luren med skyddsplasten fortfarande på, skärmen gick igång och drog sedan av skyddsplasten helt och gick över fint med microfiberduk och tillsynes var allt frid och fröjd och försökte bara glömma att dessa fläckar faktiskt hade varit på telefonen och kunde andars ut. Satt säkert uppe till kl04 och lekte innan jag gick och la mig.

Telefonen hann(!) ladda ur under natten i standby för jag minns hur besviken jag var när jag vaknade att den laddat ur och att jag dessutom nästan försovit mig till jobbet, senare den kvällen, under en stark lampa, så upptäcker jag att det vissa, runda konstiga fläckar är kvar.

Sorry för OT.