Reptålig display?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Labus, 12 okt 2010.

1. Labus

Labus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På prisjakt står det att diplayen är reptålig: http://bit.ly/aYILWi
    Är de verkligen så? Isåfall: hur mycket tål den?

2. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror inte det stämmer, har inte vågat testa dock, köpte mig ett par skyddsplaster köpte dom samtidigt som min wildfire 3st.
    köpte den i början av sommarn och har använt 2 av 3 skyddsplaster märks inte ens att man har den på. helt underbart och man behöver inte oroa sig att repa den "rep tåliga" skärmen :P

3. mn78jag

mn78jag Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

displayen är enligt mig riktigt bra. En microrepa på tre månaders misshandel är bra för mina mått mätt.

4. Labus

Labus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med där, jag har knappt använt min Wildfire utan skyddsplast och tycker det är skönt att slippa oroa sig för repor. Men det lilla jag använde den utan skyddsplast tyckte jag att skärmen var skönare att använda, bättre känsla, bättre "glid" osv. Och det skulle onekligen vara skönt att slippa plasten och ändå veta att skärmen inte blir repad i första taget :P
    Men jag har inte hittat någon info om en "reptålig" display på något annat ställe än prisjakt, så det är antagligen felaktigt :(
    Synd att man inte vågar testa.....

5. Massy

Massy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Telefon 2:
    Oppo Find 5
    Platta:
    Nexus 7 1st Gen
    Platta 2:
    iPad Mini
    Den är väl knappast "reptålig" men kan ju säga att det inte blir repor särskilt lätt så länge man behandlar dem ordentligt. Har skydd på just min men har kompisar som har både Wildfire och andra HTC modeller utan skydd och kan inte se några som helst repor.

Det är alltså inte som med vissa gamla kapacitiva skärmar som blev repade så fort man tog på dem.

6. mn78jag

mn78jag Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ta av fegplasten och se ljuset. Att vara rädd om saker är en grej men och förstöra användarupplevelsen på en pryl som man max har i 24 månader är löjligt.

7. Labus

Labus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med dig! Och nu när jag fått höra att skärmen klarar sig bra utan plast har jag tagit bord den, Skönt! :)

8. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag har aldrig blivit nöjd med ett plastskydd hittills , har provat 4 olika tillverkares. Jag rev av skiten och när jag är på jobb har jag telefonen i ett fodral som är i nåt material liknande våtdräkter , med ludd på insidan. Funkar hur bra som helst och jag har inga repor. Luddet fungerar dessutom som renngöring av skärmen när man tar upp och lägger ner telefonen. :)