REQUEST: App för dela video via telefons "wlan" (server-client)

Diskussion i 'Applikationer' startad av söder, 6 sept 2012.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har en önskan om en app, som kan ses som en blandning av typ Bambuser och AirDroid.

Jag vill kunna på en telefon, starta "internetdelningen" (snarare låta telefonen skapa ett nätverk), och sedan via detta nätverk sedan dela telefonens videostream.

På en annan telefon, ska jag sedan kunna ansluta till detta wlan, och kunna ta del av den första telefonens videostream.

Se det som en kamera på ett ställe, och en skärm på ett annat ställe, endast några meter ifrån.

Någon som vet om det finns någon app som kan detta, eller som vet om det ens är möjligt, eller om telefonens egna wlan, bara kan dela ut 3G eller om det går att även dela en videostream där?

Tack.

EDIT: Jag testade precis med min GNex med AirDroid, och delade ut ett wlan, och jag kan på en iPad som kopplar upp sig på det wlan:et komma åt och använda AirDroid. Det "enda" som saknas då är att AirDroid får stöd för att sända en videostream från telefonens kamera.

/Söder

Last edited: 6 sept 2012
  2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    IP Webcam borde väl kunna fixa det? Fast man måste ju då veta om den sändande telefonens IP-adress.

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

OK. Ska kolla in det. På AirDroid får man ju så vilken IP-adress som man ska ska ansluta till. Borde väl gå att få reda på annars också.

Jag även mailat AirDroid och bett om denna function. Dock känner jag att det hade smakat bättre med en app som bara hade denna funktion.

Synd man inte kan programmera. :)

EDIT: Tack! Verkade vara skit najs. Gör bara det som det skall. IP visas direkt på telefonen, och kan ansluta med iPad. Ska bara hitta någon bra app på iPad:en då som kan spela stream från ip:Port. Browsern är inte så bra.

Tack.

/Söder

Last edited: 7 sept 2012
  4. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
  5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    IP webcam kan ju streama på flera olika sätt, så det borde ju finnas nån app till iPad som kanske kan läsa rtp-ström eller nåt liknande.