Resa till New York, behöver SIM-kort med fri data

Diskussion i 'Off Topic' startad av PatricF, 10 aug 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag och tjejen ska till New York under jul och nyår i 12 dagar, självklart finns det gratis WiFi på hotellet och massvis med internetCaféer där men jag vill hellre ha ett riktigt SIM-kort med fri data eller iaf 1GB så man kan surfa och lägga ut bilder på Google+ medans man går osv :) och några gratis minuter gör ju inte så mycket heller då vi måste kunna ringa om vi tappar bort varandra.

Har googlat lite och haft mig men lyckas inte hitta något lätt sätt att fixa det på. Är det någon som kan rekommendera något? Vilken operatör fungerar bäst i NYC?
    Jag har en Desire HD och tjejen har en Nexus S, båda olåsta.

Vad rekommenderas och hur mycket kostar det ungefär? Går det att beställa hem SIM-korten nu eller måste man köpa det där?

2. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kul att ni ska till NYC, häftig stad!

Först och främst; mobilnäten suger i USA. Det var det första jag upptäckte när jag kom hit. Allting är rörigt, dåligt upplagt och konstiga abonnemang (t.ex. vissa tar betalt för att ta emot sms). Men det beror väl på vad man är van vid :)

Jag har upplevt att T-Mobile har de bästa abonnemangen för kontantkort/Pay as you go/prepaid. Jag använder T-mobile Monthly4G $30 för tillfället, använde deras $50 i två månader men eftersom jag ska åka hem om två veckor så ville jag inte punga ut $20 för fler minuter och fri datasurf.

Klarar du dig med 30mb? Isåfall funkar $30 kontantkortet, annars får du nog ta $50 är jag rädd. Finns inte så bra kontantkort här (om du inte går in till någon random telebutik någonstans i NYC, men de brukar heller inte vara så bra).

Alla tre (Sprint, Verizon och T-mobile) funkar utmärkt i NYC.

Just ja, en annan sak. Eftersom de kör med andra nätfrekvenser än oss så är det inte säkert ni får 3G på era mobiler (tillverkarna kan spara pengar genom att skicka chip som klarar av vissa frekvenser i vissa regioner). Jag har suttit fast på 2G (EDGE) hela sommaren. Längtar hem....

Här har du verizons prepaid alternativ:
    Plans - Verizon Wireless

EDIT: Sprint verkar inte ha några vettiga alternativ...

EDIT2: Enklast är om ni köper på plats. Bara att knalla in i en T-mobile butik! (som finns i princip överallt)

Last edited: 10 aug 2011
  3. sebgus

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Pallar inte fler edits, gör ett nytt inlägg.

Glömde en stor aktör; AT&T!

De har något som heter 10¢/Minute Plan och man kan köpa till ett datapaket ($25 för 500MB). Kanske kan vara något?

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

ah tack så hemskt mycket för all information och tips, riktigt snabbt svar :) AT&T's 10¢/Minute Plan med 25$ för 500MB låter nästan som ett vettigt alternativ. Ska kolla lite mer på det. Det är ju inte förens i jul vi åker men jag gillar att vara förberedd lite :)

5. sebgus

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Inga problem, skriv här eller PMa mig om du har fler frågor (kan vara om bra uteställen i NYC, bra affärer, inte nödvändigtvis bra kontantkort :P).

Ni kommer nog billigast undan med AT&T's kontantkort, själv passade T-Mobiles bättre då jag ringer mycket.

Men var beredd att det finns en risk att ni sitter fast på EDGE! Möjligtvis att Nexusen klarar sig....