Resa till USA, ny androidlur?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av thefastlife, 7 november 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. thefastlife

thefastlife Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hallå!

Tänkte åka till USA efter nyår och funderar då på om man kanske ska utnyttja den låga dollarkursen och köpa sig en ny androidlur.
    Jänkarna är ju rätt heta på att låsa sina telefoner, men finns det nån man kan tänkas köpa olåst? Jag är sugen på en i klass med Galaxy S, Desire HD (nåt åt det hållet).

Finns det nån som kan tänkas passa mig? :)

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

När (om) du köper en telefon i usa, Tänk på att alla operatörer inte använder samma nät som här i sverige. För övrigt så har jag fått bilden av att det är väldigt svårt att köpa en telefon där utan att binda sig till ett abbonemang, och att det blir dyrare än här i sverige om man köper obundet.

3. thefastlife

thefastlife Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo det finns ju givetvis vissa komplikationer när man köper mobil utomlands. Speciellt i USA då. Var väl mest därför jag startade denna tråden så jag tänkte om dom kanske har några mobiler liknande ZTE-luren ni testade som inte finns i Sverige.

När du säger nät menar du som i band (olika frekvenser)?

4. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nät betyder inte bara frekvenser, Verizon och Sprint använder en teknik som kallas CDMA och som är helt olik den GSM vi har här. Mobiler från dem kommer inte funka alls med våra nät alltså.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.