Reset på telefonen efter att ha rootat?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av fyran, 18 jul 2011.

1. fyran

fyran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla glada människor,

Nu är det så att jag fick panik innan idag på min lur eftersom den startar om sig lite som den vill. Och framför allt så stänger den av sig lite random. Tydligen ett vanligt fel på optimusen, vilket jag trodde skulle lösas med en root.

Jag har alltså med andra ord missförstått innebörden av root. Jag trodde att programmet superoneklick skulle "roma" om den åt mig, vilket den inte gjorde.

Att installera rom osv verkar krångligt och jag vet inte riktigt om jag orkar, blir nog att reklamera telefonen.

Min fråga till er är; jag rootade med oneklick. Fick panik och körde reset genom att hålla inne hemknappen, volym ner och powerknappen. Allt fungerar som det ska, men appen "power user" finns fortfarande kvar? Innebär det att rooten fort. finns kvar? Eller ligger appen bara kvar och skräpar?

Provade att installera LG's programvara för att återställa telefonen, men den vill bara uppdatera den hela tiden, den verkar inte göra något annat.

Måste jag köra hela processen med Nvflash eller kan jag kringå detta på något sätt?

Tack på förhand.

/Fyran

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Ja roootet är kvar. Vad är det som är så jobbigt med att flasha in en rom nu? det är bara att ladda ner romen, lägg in romen på sd kortet och sedan klicka på install zip. svårare är det inte!

3. fyran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte värre? Var jag än läser så tycker jag det verkar hur omständigt som helst?

4. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

5. Danzou

Danzou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Se bara till att rensa din dalwik cache (tar 2 sek) och all data innan du gör det. Att byta rom är enklare änn att installera ett program i windows så vet inte om jag tycker det rankas som "svårt" :P

6. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 279
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Föregår du nu inte ett par steg, man måste väl boota i CWM innan man installerar, eller du menar att det inte behövs?

7. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Okej ja glömde att man skulle hålla in tre knappar....... TÖNT!

8. fyran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad innebär detta? När jag kollar runt verkar det som att jag måste göra en massa på datorn? Och som sagt, vilken rom kör ni?

Måste säga att jag en nöja mot det här, känns som om man ska få telefonen kapad.

9. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

När du startar telefonen(med batteriet i telefonen) så håll inne powerknappen och minus volym knappen tills du kommer in i CWrecovery. (släpp dem inte föränns du är inne)

Gå in i "mounts and storage" och tryck "mount /sdcard"
    Sedan så går du in på Advanced å rensar din Dalwik cache och battery stats.
    Sen i den första menyn så kör du en wipe data/factory reset

När detta är gjort så går du in på Install zip from sdcard och väljer Din_ROM.zip och installerar igen.

Funkar det inte då så är det bara följa guiden som är klistrad hur man resetar mobilen helt via NVFlash

(notera att med CyanogenMod har du inte market osv från början utan du får ladda ner dem som zip och installera den via recoverymode. dock behöver du inte wipea nån cache eller så när du installerar dem.)

Hoppas det hjälpte.

Saxat ifrån en liknade tråd i samma ämne....