Fråga: Reseta NFC?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Pwntus95, 31 juli 2012.

1. Pwntus95

Pwntus95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena. Har äntligen fått min Xperia S (ska sluta förpesta forumen med värdelösa trådar nu :P) och har lekt runt lite med NFC. Båda funkade utan problem, men efter ett tag slutade den svarta funka och när jag skannar den säger den "Ny etikett insamlad" följt av "a/l". Har testat att starta om telefonen, skanna på olika sätt osv, men får den inte att funka. Några tips?

2. ubbe1

ubbe1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Släng och köp ny..

Nej har ingen aning eftersom det aldrig hänt mig.

3. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sony´s NFC tags innerhåller inga kommandon alls, utan bara en kod, så finns inget du kan resetta där. Alla kommandon körs via "Liveware" appen på fliken smart tags.

4. Pwntus95

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så mycket förstår jag (att det är en kod i NFCn) men när jag öppnar smart tags "appen" ser jag den svarta där, och den är inställt på allt jag vill.. men jag skulle gissa att koden i taggen är sönder i sånna fall? eftersom den inte läser av den rätt.. eller?

5. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hmm, svårt säga, använder mig inte ens an NFC tagsen längre så har aldrig haft det problemet. Kan ju vara antingen en bugg eller att gått sönder(vilket jag tvivlar på då den fortfarande hittas). Prova med att gå till inställningar ->appar->alla tabben->liveware hanteraren och "tvinga avslutning" + "rensa data" Dock får du göra om allting du ställt in igen...

6. Pwntus95

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkade inte.. bra tips dock. Hade ändå tänkt gå och köpa nya imorgon så jag får flera, och kommer ha 5 fungerande då, så spelar väl inte så stor roll..

Men om någon får nån idé hur man kan fixa det får ni gärna hojta till! :D

7. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kolla i den här tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=68998

och prova denna kanske: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=965925&postcount=33

Denna app kan vara till hjälp: https://play.google.com/store/apps/...wsMSwxLDEwOSwiY29tLm54cC5uZmMudGFnd3JpdGVyIl0

Hoppas det hjälper.

8. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    avinstallera smart tags och installera igen så får man börja om på noll med tagsen.

9. encmac

encmac Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du kanske har skrivit över taggen via någon annan app så smart tags inte känner igen den... Ladda ner typ NFC taginfo och kolla taggarna. Det är möjligt att du får återställa den svarta.
    Så vitt jag vet så har det inbyggda stödet för nfc taggar bara stöd för 4 taggar :-( Själv fick jag med en röd och en svart. Sen skapade jag en blå och en vit av några mifare 1kB jag hade liggandes.... sen var det tyvärr fullt :-(

10. widde

widde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Installera Tasklauncher och köp Tasker (typ 39 spänn) så kan du i stort sett göra vad du vill med din telefon.. Skippa alltså liveware, som är rätt begränsat.. Finns betydligt mer funktionalitet i ovan nämnda program.